Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد طبق اطلاعاتی که توانسته کسب کند، «اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اف بی آی) در هشداری که برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده، مدعی شده هکر‌های ایرانی به دنبال وب سایت‌های مجرمان سایبری برای کسب اطلاعات به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و نیز خارجی هستند؛ اطلاعاتی که به ادعایی این سازمان می‌تواند در تلاش‌های آتی برای هک این سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سی ان ان، اف بی آی در توصیه نامه‌ای که در تاریخ ۸ نوامبر برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده، مدعی شده هکر‌های ایرانی به انجمن‌های اینترنتی «دارک وب» (وب تاریک) که در آنجا افراد کلاهبردار اطلاعات قربانیان شان را به مانند ایمیل‌های به سرقت رفته و تنظیمات شبکه افشا می‌کنند، علاقه مندی نشان داده است. در این گزارش ادعا شده است اف بی آی نگران است گروه‌های هکری ایرانی ممکن است از این اطلاعات برای پیدا کردن راهی برای نفوذ به شبکه شرکت‌های آمریکایی در آینده استفاده کنند.
همچنین در این توصیه نامه‌ای که اف بی آی برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده است، ادعا شده: در صورتی که اطلاعات شما قبلا به خطر افتاده، اف بی آی به شما توصیه می‌کند در نظر داشته باشید هرگونه استخراج داده‌ای می‌تواند به عنوان اهرمی به عنوان فعالیتی مخرب علیه شبکه شما مورد استفاده قرار گیرد.

سی ان ان گفته است که از اف بی آی درخواست کرده تا در خصوص ارسال این توصیه نامه به شرکت‌های آمریکایی توضیح دهد؛ اما به ادعای سی ان ان، مشخص نیست کدام گروه هکری در پشت این فعالیت‌ها قرار دارد و آیا آن‌ها با دولت ایران در تماس بوده اند یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اف بی آی دارک وب هکرهای ایرانی شرکت های آمریکایی سی ان ان اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان