Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ارتباط با حذف ارز ۴۲۰۰ سه مسئله مدنظر است که باید از هم تفکیک شوند، از سویی وضعیت فعلی قابل تحمل نیست بخاطر اینکه سود حاصل از ارز ۴۲۰۰ فقط به جیب یک عده خواهد رفت و این بی عدالتی فساد زا است پس بهتراست حذف شود ولی باید تمام جوانب این طرح بررسی شود.

وی افزود: هم اکنون تورم در کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ عرضه می‌شوند بیشتر است اما از یک سوی دیگر این نگرانی در مجلس وجود دارد که آیا با حذف ارز ۴۲۰۰ تورم بیشتر نخواهد شد؟ پیشنهاد بنده این است که کالای اساسی در غالب کارت‌های اعتباری کالا به مردم پرداخت شود و به صورت پول نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: خود پول تورم زا است و مشکلاتی عدیده ای به همراه خواهد داشت و از طرفی حذف کامل پول هم مقدور نیست و مشکل زا خواهد بود، لذا مجلس منتظر راهکارها و تصمیمات دولت در این راستا است و در صورتی که برنامه دولت منشأ تورم نباشد مجلس حمایت خواهد کرد.

سلیمی تصریح کرد: ادامه روش فعلی و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی خطاست و حذف آن هم که ممکن است منشأ تورم شود بنابراین مجلس منتظر مسیر و الگوهای جایگزین دولت در این مسئله است تا برنامه‌ای ارائه شود که منشأ تورم نباشد.

وی در پایان بیان کرد: برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید عجله کرد و ابتدا باید کار کارشناسی و فنی انجام شود تا اگر در آینده بخواهیم این ارز را حذف کنیم تمهیدات لازم برای اقشار ضعیف جامعه اندیشیده شود و ریسک خطر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش یابد.

کد خبر 5349548

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا سلیمی دلار 4200 تومانی دولت سیزدهم تورم کالاهای اساسی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه اردبیل بارش باران عکس استانها ایلام سیستان و بلوچستان استانداری قم شیوع کرونا بارندگی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد! 

همتی افزود: بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان… میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟ 

همتی گفت: یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است، درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

دیگر خبرها

  • آلبرت گودموندسون منتظر اینتر؛ ژرژ ایلنیکنا گزینه جایگزین مهاجم ایسلندی برای نراتزوری
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس