Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم محمدزاده روز جمعه درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در راستای توسعه رونق بازار فروش خرما ظرفیت حوزه شرق آسیا  باید دیده شود افزود: میزان تولید خرما در جهان ۷.۵ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵ میلیون تن در بین کشورها تجارت می ‎شود.

وی بیان کرد: استراتژی تمام کشورهای تولیدکننده خرما توسعه بازار فروش این محصول است چراکه اکنون تنها ۲۰ درصد خرمای تولید صادرات و مابقی نیز در کشورهای تولیدکننده به عنوان تازه خوری مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول دبیرخانه میز ملی خرما در استان بوشهر یادآورشد: ایران در دهه ۸۰ حداکثر ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن صادرات خرما داشت که برای اولین بار در سال ۹۷ موفق به صادرات ۳۰۷ هزار تن خرما شد.

وی ادامه داد: با این حال در سال ۹۸ به دلیل التهابات بازار داخلی تصمیم گرفته شد که در ماه رمضان روی خرما عوارض وضع شود که این فرایند منجر به کاهش صادرات خرما شد تا جایی که از میزان هدف‎گذاری انجام شده برای صادرات ۴۰۰ هزار تن تنها ۲۵۰ هزار تن در سال ۹۹ محقق شد.

محمد زاده اظهارداشت: پارسال به میزان ۳۰۹ هزار تن خرما صادر شد که در این محصول تمرکز تجارت خارجی ایران کشورهای همسایه، اوراسیا و هند چین است.

محمدزاده افزود: در نیمه نخست امسال  از ۸۶ میلیون دلار خرمای صادر شده سهم کشورهای هند، پاکستان و افغانستان به ترتیب ۲۳، ۱۵ و ۷ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: سرانه مصرف خرما در ایران از هفت به پنج کیلوگرم رسیده که با توجه به تنوع فست فودها و سوپرمارکت‎ها نیاز است بسته ترویجی تبلیغی برای این محصول تهیه شود.

محمدزاده گفت: خرما فاقد سم و کود است که با ارگانیک بودن این محصول باید به تبلیغ و نهادینه‏‌سازی بیشتر برای مصرف این محصول پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: میزان صادرات خرمای استان بوشهر در سال قبل ۲۷ هزار تن و به ارزش ۳۵ میلیون دلار بود.

محمدزاده افزود: کشورهای مقصد صادرات خرمای استان بوشهر نیز شامل روسیه، اوکراین، ترکیه، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، هند، امارات، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان و قطر بود.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید سالانه ۱۶۵هزارتن خرما به عنوان یکی از مهمترین استان‌های تولیدکننده خرمای کشور به شمار می‌رود .
 

برچسب‌ها بوشهر توسعه صادرات صادرات غیر نفتی خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر توسعه صادرات صادرات غیر نفتی بوشهر توسعه صادرات صادرات غیر نفتی خرما استان بوشهر صادرات خرما هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید