Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: از ابتدای وقوع زلزله تا کنون ۸ هزار و ۳۹۲ نفر مورد امداد رسانی این جمعیت قرار گرفته و مجموعه‌ای از اقلام زیستی، معیشتی و بهداشتی دریافت کرده اند و هلال احمر برای تسکین بخشی به متاثرین از زلزله در اندیکا به کار گرفته است تاکنون بیش از یک هزار و۶۷۰ چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده اندیکا توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر طبق ضوابط ملی و بین المللی پایان یافته و فعالیت‌های این جمعیت در مناطق زلزله زده در قالب ارائه خدمات حمایتی در حال انجام است، از همه دست اندرکاران و مردم مهربان و خیر می‌خواهیم با مشارکت در پویش همدلی و مهربانی در رفع بخشی از محرومیت‌های این مناطق همت کنند.

خدادادی بیان داشت:علاوه بر چادر و اقلام غذایی و بهداشتی توزیع شده در عملیات‌های امدادرسانی، فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر با حمایت خیرین و کمک‌های مردمی در قالب پروژه‌های حمایتی و پویش «همدلی و مهربانی» به زلزله زدگان سرعت گرفته و حدود ۵۰۰ بسته غذایی، ۲۰۰ بسته بهداشتی و۵۰۰کیسه آرد ۴۰کیلوگرمی به متأثرین از زلزله اندیکا اهدا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: یک هزار و۵۰۰ کیسه آرد دیگر خریداری و به محض دریافت از کارخانه آرد، توزیع خواهد شد. ضمن آنکه مشارکت در ایجاد سرپناه موقت برای حفظ احشام از سرما نیز در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: ۳۰ تیم امدادی متشکل از نجاتگران داوطلب و پرسنل جهادگر این جمعیت در طول این مدت به امر خدمت‌رسانی مشغول بوده و به تمام نقاط متاثر از زلزله، سرکشی و امدادرسانی کرده اند و علاوه بر اقدامات امدادی و حمایتی، فعالیت‌هایی موثری از طریق حوزه جوانان با محوریت حمایت‌های روانی واجرای پروژه‌های فرهنگی، همکاری با آموزش و پرورش عشایر جهت دایر شدن کلاس‌های درس، مشارکت در زمینه واکسیناسیون عشایر و همکاری با سازمان دامپزشکی جهت غربالگری دام‌ها نیز صورت پذیرفته است.

او اظهار داشت: با همکاری مسئولین محلی ۳ خانه هلال در این شهرستان راه اندازی و تعداد خانه‌های هلال اندیکا به عدد ۸ رسید.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زمین لرزه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟