Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اکبر شیخ علیشاهی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: زعفران از جمله گیاهان کم آبخواه با بازدهی هفت ساله است که برای بازدهی مجدد آن، باید پس از هفت سال پیاز گیاه را جابجا کرد.

شیخ علیشاهی افزود: ۹۰۸ هکتار از راضی استان یزد به کشت زعفران اختصاص دارد، که از این مجموعه، ۶۶۲ هکتار بارور و ۲۴۶ هکتار آن نیز غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: میزان تولید در سال گذشته ۳/۲ تن زعفران بوده است، که شهرستان‌های بهاباد، ابرکوه، تفت به ترتیب با ۴۱۹، ۱۱۳ و ۱۰۹ هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصول زعفران را به خود اختصاص داده اند.

شبخ علیشاهی ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ بهره بردار طلای سرخ در سامانه آماری استان ثبت شده است.

او گفت: کمترین میزان سطح زیر کشت زعفران مربوط به شهرستان‌های یزد و میبد است که ۱۲/۵ هکتار سطح زیر کشت هر کدام از این شهرستان‌ها است.

شیخ علیشاهی با اشاره به اینکه توسعه زعفران به خوبی در استان جریان دارد، افزود: تسهیلاتی را برای رونق کشت زعفران به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

او بیان کرد: زمان کشت این گیاه شهریور است و با توجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت محصول از نیمه دوم آبان در برخی مناطق استان آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ادامه دارد.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت زعفران محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مزارع آبیز شهرستان زیرکوه  بر اثر سیل دچار خسارت شد.

اکنون مزارع زعفران زیر  گل و لای مدفون شدند. 




دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد