Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اینکه عسلویه قطب انرژی کشور است گفت: اکنون شهرستان‌‌های پیرامونی پارس جنوبی از کمبودها زیرساخت‌ها رنج می‌برند که باید یک ساخت بیمارستان مجهز در عسلویه در دستور کار صنعت نفت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، موسی احمدی در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت نفت و پارس جنوبی با بیان اینکه عسلویه قطب اقتصادی کشور است اظهار داشت: 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل دیر، کنگان، عسلویه و جم میزبان صنعت پارس جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: اگرچه زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی، شیمیایی، پتروشیمی، گردشگری و رفاهی در این منطقه بسیار فراهم است این درحالی است که بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در منطقه است که این بخش نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر کمبود زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در منطقه پارس جنوبی را برشمرد و تصریح کرد: توسعه صنعت در منطقه پارس جنوبی بدون ایجاد زیرساخت‌ها و پیوست‌های فرهنگی مشکلات متعددی برای شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی ایجاد کرده و مردم منطقه از این ظرفیت‌ها منتفع نشده‌اند.

احمدی با اشاره به کمبود امکانات آموزشی و رفاهی و نبود زیرساخت‌هایی مانند آب و برق در شهرستان‌‌های همجوار پارس جنوبی اظهار کرد: بیمارستان فرسوده جوابگوی مردم بومی و مهاجرانی که برای رونق صنعت به عسلویه آمده‌اند نیست که ساخت یک بیمارستان به روز و مجهز در  عسلویه باید دستور کار صنعت نفت قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه باید از نیروهای تحصیلکرده و کارآمد در پست‌های مدیریتی وزارت نفت استفاده کرد افزود: وضعیت استخدام نیروهای بومی در صنعت نفت بسیار نامطلوب است چرا که با وجود رشد صنعت نفت و توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه عسلویه و کنگان سزاوار نیست جوانان این مناطق مشکل اشتغال داشته باشند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر ضرورت انجام وظایف وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه کنگان، دیر، جم و عسلویه خاطر نشان کرد: 70 درصد گاز کشور در منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان تولید می‌شود ولی چرا باید وضعیت رفاه و زیرساخت‌های رفاهی این شهرستان‌ها در شرایط نامطلوب قرار دارد.

نماینده کنگان، دیر عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسیدگی به موضوع فلرها و آلایندگی که برای مردم منطقه مشکلاتی ایجاد می‌کند باید اولویت نخست وزارت نفت باشد چرا که به سبب این مهم متأسفانه امراض بسیاری در منطقه شیوع دارد.

پروژه های صنعتی شرکت نفت باید پیوست فرهنگی داشته باشند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز گسترش نامتوازن صنایع در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هر چند سرمایه‌گذاری عظیمی در منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر صورت گرفته اما نیاز به توسعه علاوه بر حفظ و نگهداشت ضرورت دارد باید در این مسیر به تأمین منابع مالی لازم توجه کرد ضمن آن که باید در استفاده بهینه از منابع برنامه‌ریزی داشته باشیم در غیر این صورت گسترش این صنعت نامتوازن خواهد بود.

سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به عسلویه/ بازدید نمایندگان از تأسیسات نفتی و گازی پارس جنوبی43 میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی پتروشیمی پارس جنوبی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شدشورای پتروشیمی پارس جنوبی 100 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های استان بوشهر پرداخت می‌کند + فیلم

عبدالکریم جمیری با انتقاد به اینکه پروژه‌های صنعتی در منطقه عسلویه در ابتدا پیوست فرهنگی نداشته‌اند اضافه کرد: توجه به برنامه‌های فرهنگی در منطقه پارس جنوبی ضرورت دارد در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ایجاد تعادل و توازن میان نیروهای بومی و غیربومی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: نباید عدم نگاه عدالت محور در میان مدیران، سبب نارضایتی نیروها ‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با تأکید بر گسترش برنامه‌های عدالت محور گفت: اکنون زمانی است که ‌مردم استان بوشهر باید تغییر در وضعیت درمانی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و اشتغال خود را به وضوح لمس کنند که امید می‌رود با گسترش نگاه عدالت محور در دولت و مجلس شاهد تحول در منطقه باشیم.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان بوشهر رئیس مجمع نمایندگان منطقه پارس جنوبی کمیسیون انرژی مجلس استان بوشهر سرمایه گذاری زیرساخت ها وزارت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو