Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_بارندگی سیل آسای دیروز که موجب طغیان رودخانه‌های غرب مازندران و آبگرفتگی شهرها شد، خسارت‌های زیادی به بارآورد، اما مدیریت بحران استان مازندران پاسخگو نیست! گویی هنگام انتشار هشدارها در خواب بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازساری، در حالی که باران سیل آسا و کم سابقه، از چهارشنبه تاکنون میهمان غرب مازندران است، رودخانه‌های رامسر، چشمه کیله تنکابن، عباس‌آباد، سردآبرود چالوس و نوشهر طغیان کرده و اکثر شهرهای غرب مازندران به زیر آب رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که اگرچه این مناطق نیازمند دریافت خدمات ویژه و امدادرسانی برای مدیریت بحران هستند، رسانه‌ها برای انتشار واقعیت حوادث و همچنین اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی و البته مسئولان دسترسی کاملی به آمارهای مورد نظر نداشته و ستاد مدیریت بحران استان هم در این زمینه پاسخگویی اصولی ندارد.

از سوی دیگر گزارش‌های پراکنده‌ای که از وضعیت شهرهای غرب مازندران مخابره شده نشان می‌دهد در برخی مناطق مشکلات همچنان نوسان دارد و در برخی شهرستان‌ها شاهد آبگرفتگی ده‌ها منزل مسکونی هستیم، اما در این گرفتاری هیچ ستاد منسجم و یکپارچه‌ای وجود ندارد که اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار دهد و مانع از انتشار اخبار غیر واقعی در افکار عمومی باشد.

خبرنگار تسنیم در رامسر از آخرین وضعیت این شهرستان براساس شواهد عینی خود اینگونه گزارش می‌دهد که بارندگی  از عصر چهارشنبه گذشته آغاز شده و همچنان بی وقفه ادامه دارد و آبگرفتگی در خیابان‌ها و معابر ایجاد شده  که این روند با توجه به ادامه بارش باران همچنان درحال تشدید شدن و بروز مشکلاتی برای ساکنان منطقه شده و از سویی افزایش میزان بارش باران باعث شده تا بخشی از کوه در منطقه "جواهرده" ریزش کرده و بخشی از تردد منطقه را با مشکل مواجه کند.

بارش 400 میلیمتر باران تاکنون

محمد آزاد فرماندار رامسر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رامسر با بیان اینکه بر اساس گزارش هواشناسی تا 400 میلیمتر تاکنون بارندگی در رامسر ثبت شد، اظهار داشت: چندین منزل دچار آبگرفتگی شدند و برخی از جاده‌های روستایی نیز  نیمه مسدود شده‌اند که در صورت ادامه بارندگی احتمال مسدود شدن تعدادی از راه‌های مواصلاتی روستایی وجود دارد.

محمد آزاد افزود:  شهر رامسر با وجود آبگرفتگی فعلاً وضعیت عادی داشته و جریان هر 5 رودخانه شهر پر آب شده  و سیلاب در این رودخانه‌ها به سمت دریا بدون مشکل و گرفتگی درحال عبور است، اما درصورت ادامه باران با شدت فعلی به‌هرحال احتمال سرریز شدن آب از مسیل‌ها وجود دارد.

رودخانه "چشمه کیله" در مرز طغیان
خبرنگار تسنیم در تنکابن نیز از سرکش شدن رودخانه چشمه کیله تنکابن خبر داد که این حجم از آورد رودخانه کم سابقه بوده است، و با طغیان چشمه کیله خساراتی را نیز در مسیر به همراه داشت و آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهر نیز رخداد.

سید امیر حسینی جو فرماندار تنکابن نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تنکابن، بل بیان اینکه بر اساس گزارش اعلام شده، 456 میلیمتر بارندگی در تنکابن ثبت شده و این حجم از بارندگی موجب خساراتی به منازل مسکونی و بخش کشاورزی شده است، اظهار داشت: تاسیسات شهرستان پایدار است اما برق 4 خانوار در یک روستا و گاز 10 خانوار در روستای دیگر قطع شد که نیروهای خدمتت رسان در حال رفع مشکل هستند.

وی از خسارات به بخش کشاورزی به ویژه در گلخانه های روباز‌ پرورش گل و گیاه در تنکابن خبر داد و افزود: در پی طغیان رودخانه چشمه‌کلیه، 2 روستا دچار آبگرفتگی شدید شدند که امداد و خدمات رسانی در حال انجام است.

حسینی جو تصریح کرد: به دلیل ساماندهی رودخانه چشمه کیله پس از سیلی 97 میزان خسارت این دوره کمتر است اما این بارندگی نیز مشکل ساز شد.

جاده چالوس به مرزن‌آباد همچنان مسدود است

اما‌ وضعیت در چالوس به گونه‌ای دیگر و بحرانی تر است و خبرنگار تسنیم در چالوس گزارش می‌دهد که علاوه بر طغیان رودخانه و آبگرفتگی شهر، جاده چالوس به مرزن‌ آباد و آزاد راه تهران شمال به دلیل رانش نیز همچنان مسدود است و علی‌رغم فعالیت گروه‌های راهداری برای بازگشایی مجدد مسیرها هنوز تغییری در وضعیت مسیرهای یاد شده ایجاد نشده است.

بارش بی‌سابقه باران سیلابی در مازندران/ رودخانه‌ها‌ طغیان کردند/ وضعیت نیمه‌بحرانی در "چالوس، نوشهر و تنکابن" + فیلمتازه‌ترین اخبار از سیلاب پاییزی در مازندران| رانش کوه در ‌حدفاصل چالوس به مرزن‌آباد/ انسداد آزادراه تهران ـ شمالکوهدشت در معرض خطر سیلاب؛ دیواره ساحلی رودخانه‌های لرستان با اصول مهندسی ساخته نشده‌ است
عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه جاده مرزن‌آباد به چالوس و آزادراه تهران شمال به دلیل رانش مسدود شد و در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر بازشایی شوند، اظهار داشت: این حجم از بارندگی بی‌سابقه و غافلگیر کننده بود و حجم رانش نیز زیاد است و در حال اعزام ادوات و نیرو به منطقه هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیرهایی که قبلا مسدود اعلام شده بود را بازگشایی و برای استفاده آماده کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خبرنگار تسنیم غرب مازندران رودخانه ها چشمه کیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم