Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:10:53 GMT

ادعای اف‌بی‌آی درباره هکرهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۲۲۵۵

ادعای اف‌بی‌آی درباره هکرهای ایرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده و شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید به دست آن رسیده، مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای توصیه هشتم نوامبر اف‌بی‌آی، هکرهای ایرانی به انجمن‌های دارک-وب علاقه نشان داده‌اند، جایی که کلاهبرداران اینترنتی اطلاعات قربانیان خود مانند ایمیل‌های سرقت شده و پیکربندی‌های شبکه را درز می‌دهند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی نگران است که گروه هکر ایرانی از این اطلاعات برای طراحی راه‌هایی به منظور ورود به شبکه‌های شرکت‌های آمریکایی در آینده استفاده کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، هشدار اف‌بی‌آی بر این نکته تأکید می‌کند که چگونه عوامل رایانه‌ای مختلف - برخی با انگیزه جاسوسی یا سایر الزامات دولتی و برخی دیگر با انگیزه سودجویی- می‌توانند از دنیای زیرزمینی جنایتکاران سایبری برای اهداف خود سوء‌استفاده کنند.

بولتن اف‌بی‌آی به شرکت‌ها در خصوص چگونگی آماده شدن برای هک‌های بعدی توصیه می‌کند: «اگر اطلاعات سازمان شما قبلاً به خطر افتاده است، اف‌بی‌آی توصیه می‌کند در نظر بگیرید که چگونه این امکان وجود دارد که از داده‌های استخراج‌شده برای انجام فعالیت‌های مخرب بیشتر علیه شبکه‌تان استفاده شود.»

طبق گزارش شبکه آمریکایی، Bleeping Computer یک رسانه خبری امنیت سایبری اولین بار تجزیه و تحلیل اف‌بی‌آی را گزارش داد.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست کدام گروه هکر ایرانی پشت این فعالیت است. اف‌بی‌آی نام هکرها را شناسایی نکرده یا نگفت که آیا آن‌ها با دولت ایران مرتبط هستند یا خیر. اما «آدام میرز» معاون ارشد اطلاعات در شرکت امنیتی CrowdStrike در ادعایی بی‌اساس گفت که هکرهای مرتبط با دولت ایران به طور فزاینده‌ای در فعالیت‌های مجرمانه سایبری مانند باج‌افزار به‌عنوان وسیله‌ای برای محو کردن خطوط بین عملیات سایبری دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: خرید دسترسی به شبکه‌هایی که در اختیار یک گروه جنایتکار است، در چارچوب روش‌های کاری (گروه‌های ایرانی) است در صورتی که منافع آن‌ها تامین شود.

به ادعای سی‌ان‌ان، در حالی که تحلیلگران اغلب ایران را پس از روسیه و چین از نظر قابلیت‌های سایبری فهرست می‌کنند، تهران همچنان مجموعه‌ای از تیم‌های هکری را دارد که می‌تواند از آن‌ها برای نفوذ به شبکه‌های شرکت‌ها و شبکه‌های دولتی ایالات متحده استفاده کند.

طبق این گزارش، مقامات اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر هکرهای ایرانی را متهم کردند که خود را به عنوان «پسران مغرور» یک گروه راست افراطی آمریکایی جا زدند و ایمیل‌های تهدیدآمیز برای رای‌دهندگان آمریکایی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ ارسال کردند.

پیش‌تر هم شبکه سی‌ان‌ان گزارش کرد که گروهی از هکرهای خارجی ۹ شرکت‌های پیمانکاری در بخش‌های دفاعی، انرژی، خدمات درمانی، فناوری و آموزشی در آمریکا را مورد حمله هکری قرار دادند.

حملات هکری در روزها و هفته‌های اخیر خبرساز شده و علاوه بر شرکت‌ها و پیمانکاران مرتبط با آمریکا، شرکت‌های رژیم صهیونیستی نیز در هفته‌های اخیر به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

پس از آن نیز گروه معروف هکری موسوم به «عصای موسی» بار دیگر با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش های مالی و ... به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی اف بی آی هکرهای ایرانی دارک وب طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی هکرهای ایرانی اف بی آی سی ان ان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»

به نقل از رای الیوم، «محمد الحسینی» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: واکنش تهران در نتیجه کشمکش طولانی مدت با رژیم صهیونیستی است که از حدود چهار دهه قبل شروع شده است.

وی افزود: این واکنش به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که ایران آن را به مثابه تهدیدی برای امنیت ملی و نقض آشکار حاکمیت خود دانست. این پاسخ ایران به مثابه ضربه محدود به منظور ایجاد بازدارندگی راهبردی بود تا ترور دیپلمات‌های ایرانی تداوم نیابد، حملات به سفارتش تکرار نشود و نوعی بازدارندگی برای اقدامات رژیم اسرائیل در داخل ایران ایجاد شود.

الحسینی ادامه داد: تهران حمله را با صد‌ها پهپاد بسیار ارزان قیمت آغاز کرد و در مقابل، رژیم اشغالگر یک میلیارد و نیم برای سرنگونی این پهپاد‌ها متحمل شد. ایرانی‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده نکردند، بنابراین صهیونیست‌ها اطلاعات جدیدی نتوانستند به دست آورند، اما ایرانی‌ها اطلاعات زیادی درباره توان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دست آوردند.

این نظامی بازنشسته لبنانی اضافه کرد: در موج دوم، ایرانی موشک‌های کروز قدیمی را شلیک کرد و بازهم رژیم صهیونیستی و متحدانش با موشک‌های رهگیر گرانقیمت مقابله کردند و همه توان خود را به کار بستند تا ایرانی‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند. سپس تهران موشک‌های بالستیک شلیک کرد که دو پایگاه هوایی اساسی را در جنوب و شمال فلسطین اشغالی به طور مستقیم هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: میان واکنش ایران و آنچه در جنوب لبنان و در نوار غزه از زمان عملیات طوفان الاقصی جریان دارد، جدایی وجود ندارد. این واکنش ایران تحولات راهبردی در سطح دنیا و درگیری در منطقه از جمله دو جبهه غزه و جنوب لبنان به شرح زیر ایجاد کرد.

نخست، ایران خود را به عنوان قدرت جهانی در عرصه بین المللی مطرح کرد که توان ورود به جنگ را در صورت ضرورت، بر خلاف تصور آمریکا و صهیونیست‌ها دارد. تصور آمریکا و رژیم صهیونیستی این بود که تحریم‌ها از حیث اقتصادی و سیاست داخلی، ایران را ناتوان از پاسخگویی می‌کند.

دوم، هراس و وحشتی که حمله ایران در محافل رسمی و میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سوم، آثار واکنش ایران علیه رژیم صهیونیستی بر جبهه لبنان با فلسطین اشغالی نمایان شد. قبل واکنش مانند پس از آن نیست، حزب الله پهپاد‌هایی به عمق ۱۵ کیلومتری دشمن ارسال و پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا را در ۲۳ آوریل هدف قرار داد و این اولین بار پس از شروع جنگ بود؛ موضوعی که به دشمن فهماند اوضاع فرق کرده است. همچنین حزب الله در ۲۸ آوریل شهرک «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را هدف قرار داد. این سبب می‌شود که رژیم غاصب در محاسبات و توهمات خود درباره ایران، تجدید نظر و این رژیم را وادار کند تا از توهمات خود درباره خنثی کردن نظامی ایران در تحولات منطقه دست بردارد.

چهارم، عدم واکنش فوری رژیم صهیونیستی و تلاش‌های واشنگتن برای آرامش، مرحله جدیدی را بنا نهاد و اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توان مهار تنش در منطقه اگر تل آویو گستاخی علیه حزب الله یا ایران کند را ندارند.

پنجم، عملیات ایران هرچند به رژیم غاصب مجالی داد تا خود را باردیگر به عنوان قربانی در محافل بین المللی بنمایاند، اما تاثیر مثبت آن بر جنگ غزه بسیار زیاد بود و توان ایران را به رخ کشاند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند