Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» شاخص‌های ارتقاء را کیفیت، سرعت و مناسب‌سازی قیمت برشمرد و افزود: سرعت ساخت در قیمت تمام‌شده تاثیر فراوانی دارد؛ بدین‌معنا که ساختمانی که در یکسال احداث می‌شود نسبت به ساختمانی که در دو سال و بیشتر احداث می شود، از نظر قیمتی متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه قیمت‌های تمام شده ساختمان در کشور بسیار گران‌تر از سایر کشورها انجام می‌شود، باید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این بخش اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت سیزدهم، توجه به اقلیم را در روش‌های ساخت و ساز نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در خصوص مسکن با توجه به وضعیت نه چندان مناسبی که به دلیل سنتی‌سازی وجود دارد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از روش‌های نوین ساخت دعوت به عمل آورد.

قاسمی بیان کرد: در کشور، توانمندی برای ساخت و ساز به صرفه، کیفی و سریع وجود دارد و در بخش‌های دیگر این موضوع به اثبات رسیده است که باید این شیوه در ساخت‌وساز و ساختمان‌سازی نیز نهادینه شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، روش‌های احداث زیرساخت‌ها را در حوزه‌های حمل‌ونقلی کشور نامناسب ارزیابی کرد و گفت: در وزارت راه و شهرسازی، در حوزه روش‌های نوین ساخت، کاری انجام نشده است که در این دوره باید جبران شود؛ بنابراین از شرکت‌های دانش‌بنیان و جدید باید دعوت ‌کنیم تا در حوزه ساخت و ساز، مصالح و تجهیزات، روش‌های جدید را ارایه دهند تا کیفیت، سرعت و قدمت ساختمان‌ها و دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که نمونه‌های مناسبی ارایه دهند، برای پایلوت سرمایه‌گذاری می‌کنیم و حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.

قاسمی بر تغییر در روش‌های تامین مصالح نیز تاکید کرد و افزود: انجام تحقیقات، روی مواد و مصالح در ساختمان‌سازی نیز مهم است و باید در روش‌های تامین مصالح، تغییر ایجاد شود.

وی تاکید کرد:‌ باید از تجربیات کشورهای موفق نیز در زمینه ساخت و ساز استفاده کنیم تا هم در بخش مصرف انرژی کیفیت لازم را داشته باشد و هم مقاوم در برابر زلزله باشند. این نگاه را در خصوص ارتقای مصالح ساختمانی و سبک‌ سازی مصالح نیز باید داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ماموریتی ویژه از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواست تا نسبت به کیفی‌سازی، سرعت در ساخت و مناسب‌سازی قیمت ساخت و ساز در کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از توانمندی‌ها و دانش آنها اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان یک دانش است که ضرورت دارد تا از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت به روز و متحول شود، گفت: مذاکره شرکت‌های خارجی با وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از شرکت‌های ایرانی، نشان‌دهنده دانش فنی آنهاست که باید تلاش کنیم تا در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان توان خود را به آن سطح برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش مسکن، قیمت‌ها با روش ساخت سنتی مناسب نیست،‌ادامه داد:‌ شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین‌تر از داخلی‌ها را می‌دهند. اما استفاده از توان داخلی در اولویت ما قرار دارد؛ اما موضوع اینجاست که کار علمی و فناوری در خصوص ساخت و ساز مسکن انجام نشده و ماموریت ویژه برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است تا کار را دنبال کند.

قاسمی با اشاره به اینکه ۴ میلیون واحد مسکونی باید به سرعت و با کیفیت در دولت سیزدهم احداث شود، اظهار داشت: در اجرای نهضت ملی مسکن، یکی از اهداف ما دستیابی به تحول ساخت در کشور است. همچنین روش‌های احداث زیرساخت‌های حمل ونقل  باید به روز و متحول شود.

برچسب‌ها دانش بنیان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایرنا رستم قاسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ایرنا دانش بنیان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ایرنا رستم قاسمی شرکت های دانش بنیان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی راه و شهرسازی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها