Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:12:11 GMT

قانون جدید ضد هواوی و ZTE به امضای بایدن رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۲۴۵۵

قانون جدید ضد هواوی و ZTE به امضای بایدن رسید

به گزارش ایسنا، قانون "تضمین تجهیزات" جدیدترین تلاش دولت آمریکا برای مقابله با شرکت‌های فناوری و مخابراتی چین است و ۲۸ اکتبر به اتفاق آرا در سنای آمریکا و اوایل ماه گذشته در مجلس آمریکا با ۴۲۰ رای موافق در برابر چهار رای مخالف تصویب شده بود.

امضای این قانون چند روز پیش از نشست مجازی جو بایدن و شی جین پینگ، همتای چینی وی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این دیدار روز دوشنبه در بحبوحه تنش ها بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت‌های نظامی برگزار شود.

قانون جدید، کمیسیون ارتباطات فدرال را ملزم می کند دیگر درخواست اجازه برای تجهیزاتی که ریسک غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می کند را بررسی یا تایید نکند.

برندن کار، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال اظهار کرده که این کمیسیون بیش از سه هزار درخواست از هواوی از سال ۲۰۱۸ تایید کرده است. این قانون تضمین می کند که تجهیزات غیرمطمئن از سوی شرکتهایی مانند هواوی و ZTE دیگر به شبکه های مخابراتی آمریکا راه پیدا نخواهند کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال تحت یک قانون ۲۰۱۹ که هدف آن حفاظت از شبکه های ارتباطی آمریکاست، در مارس پنج شرکت چینی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مشخص کرد. این شرکت‌ها شامل هواوی، ZTE و همچنین هیترا کامیونیکیشنز، هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی بودند.

فدراسیون ارتباطات فدرال در ژوئن به اتفاق آرا به پیشبرد این برنامه و ممنوعیت تایید تجهیزات در شبکه های مخابراتی آمریکا از این شرکت‌ها رای داد در حالی که قانونگذاران آمریکایی اجباری کردن چنین قانونی را پیگیری می کردند.

رای کمیسیون ارتباطات فدرال در ژوئن با واکنش پکن روبرو شد. سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا بدون هیچ مدرکی همچنان از امنیت ملی و قدرت دولتی برای سرکوب شرکت‌های چینی استفاده می کند.

تحت مقررات پیشنهادی که در ژوئن به تایید اولیه رسیدند، کمیسیون ارتباطات فدرال می تواند مجوزهای قبلی تجهیزات که برای شرکت‌های چینی صادر شده است را لغو کند.

هواوی در ژوئن بازبینی پیشنهاد شده کمیسیون ارتباطات فدرال را نادرست و تنبیهی بی مورد خوانده بود.

بر اساس گزارش رویترز، این کمیسیون ماه گذشته با اشاره به نگرانیهای امنیت ملی، به لغو اجازه فعالیت شرکت تابعه شرکت چاینا تلکام در آمریکا رای داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی هواوی آمریکا طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی کمیسیون ارتباطات فدرال امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟