Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون اول رییس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دز سوم بر اساس اولویت بندی‌های مشخص تسریع شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، آقای محمد مخبر پیش از ظهر دیروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز پیک جدید کرونا در برخی کشور‌ها با وجود واکسیناسیون، اظهار داشت: اگرچه واکسیناسیون در کشور با سرعت در حال انجام است، اما بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند تمام زحمات و دستاورد‌های دولت، تلاش کادر درمان و همکاری‌های خود مردم در مقابله با کرونا را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور تاکید کرد و از رسانه‌ها و مطبوعات خواست با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق، هشدار‌های لازم را به جامعه منتقل کنند تا سطح رعایت اصول بهداشتی کاهش پیدا نکند.
مخبر همچنین با اشاره به آغاز روند تزریق دز سوم واکسیناسیون در کشور، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های گسترده دولت در امر واردات واکسن و نیز همت تولیدکنندگان داخلی، مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دز سوم بر اساس اولویت بندی‌های مشخص تسریع شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان‌های مختلف کشور و رنگبندی شهر‌ها ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی کشور‌ها با وجود تزریق دوز سوم واکسن همچنان با موج جدید کرونا درگیر هستند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد.
در این جلسه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از رنگبندی شهر‌های مختلف، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در کشور ارائه شد.
معاون وزیر کشور نیز در این نشست گزارشی از تدوین طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرد و مقرر شد این طرح پس از اعمال برخی اصلاحات، برای تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن واکسیناسیون مقابله با کرونا رییس جمهور ستاد ملی دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم