Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یکی از بزرگترین مفاهیم الهی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که انقلاب اسلامی این مفاهیم ارزشی را احیا نمود و اوج آن در دفاع مقدس توسط مردم و رزمندگان اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کریمی ادامه داد: مردم در دفاع مقدس با حضور درمیدان‌های مجاهدت و ایثار و ازخودگذشتگی حماسه عظیم دفاع مقدس را خلق نمودند و دفاع مقدس تضمین کننده هویت دینی و انقلابی ملت ایران است که برای نظام اسلامی سربلندی، عزت و استقلال به ارمغان آورد.

او ادامه داد: دفاع مقدس برای ایران اسلامی قدرت بر پایه ایمان، توکل بر خدا و مردم تولید کرد و امروز بسیاری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است و در گام دوم انقلاب نیازمند فراگیر شدن فرهنگ دفاع مقدس در همه بخش‌ها هستیم و این به عنوان یک تجربه مدیریتی موفق مطرح است و رسالت مهم در قبال این فرهنگ تبیین و انتقال آن به نسل جدید است که باید به خوبی توجه شود.

او افزود: کنگره شهدای استان مرکزی که پیش نویس آن در سال ۷۲ نگاشته شد در طی ۷ سال گذشته اقدامات چشمگیری در بهره برداری از گنجینه دفاع مقدس انجام داده که فعالیت‌های زیرساختی مسیر را برای هرگونه اقدامی باز گذاشته است.

او بیان کرد: تهیه بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دفاع مقدس و مقاومت یکی از اقدامات مهم است که بیش از ۱۷ جلد آن در خصوص اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، راه اندازی اردو‌های معرفتی هفت اقلیم و شهید مجید ایزد پناه را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اردو‌های هفت اقلیم را گذرانده اند و ۶۲ هزار دانشجو برای گذراندن طرح شهید ایزد پناه به عنوان دو واحد درسی در استان مرکزی هدف گذاری شده است.

او افزود: کنگره شهدای استان مرکزی در راه اندازی نهضت خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی پیشگام بود که تنها اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه، ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در طی دو سال اخیر و اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در طی پنج سال اخیر بخشی از اقدامات در ذیل کنگره است و هر پروژه و خدمت مزین به نام زیبای یک شهید بوده که قطعا این اقدام به اقدامات برکت داده است.

او ادامه داد: یکی از رویکرد‌های مهم در بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس در استان مرکزی علمی و پژوهشی است که تهیه دانشنامه استانی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل و ۲۰۰ مقاله علمی تهیه شده است.

سردار کریمی افزود: تهیه فرهنگ نامه ۲۲ جلدی در ستاد کنگره شهدای استان و تکمیل پرونده ۶۲۰۰ شهید استان از دیگر اقدامات بود و کارگروه آمار و اطلاعات شهدا امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری کنگره تعداد ۷۱۰۰ شهید را احصاء نموده است و کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ‌های ارزشی تبدیل شده و بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه روح الله کنگره شهدای استان استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است