Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی این شهر در مصلی امام خمینی تبریز برگزار شد، گفت: بالاترین سفارش قرآن به مؤمنین، تقوا و پرهیزکاری است. گاهی صحنه جنگ و نبرد، رو در رو و خونریزی است و گاهی هم جنگ نرم و جنگ فرهنگی است و گاهی هم جنگ اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس ادامه داد: خداوند در آیات ۴۵ الی ۴۷ سوره انفال شش دستور العمل در مقابل دشمن بیان می‌کند که اگر در تمام جنگ‌ها این دستورالعمل‌ها را انجام دهید، دشمن مغلوب و شما غالب هستید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه پایداری و ثبات قدم مقابل دشمن ضروری است، افزود: مؤمنان در صحنه‌های جنگ باید به یاد خدا باشند. یاد الهی روحیه رزمنده را تقویت می‌کند و در این صورت خداوند رزمنده را تنها نمی‌گذارد.

وی بر ضرورت اطاعت از خداوند و رسول الهی تاکید کرد و ادامه داد: جنگ احد و صفین دو نمونه برای ما در تاریخ هستند که انسان اگر مطیع کامل از رهبر نباشد، شکست خواهد خورد.

عالی سپس گفت: دوری از اختلاف و نزاع اهمیت دارد. اختلاف نظر و سلیقه طبیعی است اما مقابل دشمن، حفظ وحدت و یکپارچگی مهم‌ترین محور است و ولی امر مهم‌ترین محور این وحدت است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف عامل سستی و انشقاق است مانند جریان حکمیت، گفت: صبر نیز اهمیت فراوانی دارد، در قرآن صبر یک راهبرد است. مبادا سختی، مقاومت رزمنده را از بین ببرد.

عالی افزود: خاطرات شهید علی تجلایی را در حماسه سوسنگرد نگاه کنید که با چه مقاومت و خون دلی سوسنگرد را حفظ کردند و این به خاطر صبر آنها است. مقابل دشمن مبادا انسان دچار غرور و سرمستی و سبک مغزی شود و رفتار عاقلانه نکند.

تقوای مسئول با تقوای عموم مردم متفاوت است

وی گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد تا مبادا رزمندگان به خاطر این پیروزی دچار غرور و سرمستی شوند.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص عوامل شکست نیز گفت: چهار عامل شکست در تمام جنگ‌ها تکیه به منافقین، طمع دنیوی و فکر غنایم، دشمن همیشه اهل شایعه است؛ لازم است که در مقابل شایعات بصیرت نشان داد و اسقامت نکردن و فرار از مقابل دشمن است.

وی به رعایت عدالت در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: یکی از زینت‌های اهل تقوا گسترش عدالت است، تقوای یک مسئول و حاکم در نظام اسلامی، با تقوای عموم مردم متفاوت است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه عدالت، قانون حاکم بر جهان آفرینش و نظام هستی است، افزود: در حوزه حاکمیت، عدالت محور حکومت است و هدف حکومت ایجاد عدالت است.

وی ابراز داشت: ارزش ذاتی حکومت اینست که انسان عدالت را در جامعه برقرار کند، وقتی در جامعه عدالت برقرار شد و دغدغه‌ای در معیشت مردم نبود، زمینه برای توحید فراهم می‌شود.

ضرورت توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌های کشور

عالی افزود: قانون صحیح از راه‌های رسیدن به عدالت اجتماعی است، قانون صحیح قانونی است که مصالح مادی و معنوی تمامی شهروندان را در لحاظ داشته باشد نه منافع شخصی. لذا باید قانون شفاف باشد و توزیع عادلانه فرصت‌ها، ثروت، امکانات و دسترسی به آنها روشن باشد.

وی افزود: قانون گرایی دیگر راه رسیدن به عدالت اجتماعی است، در اجرای قانون لازم است که مدیریت توانا و شایسته در رأس امور باشد. کارگزاران نظام، باید بر اساس قانون گرایی و شایسته سالاری عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: اگر در یک نظام مسئولین خودشان را فرا قانونی بدانند، نه تنها عدالت نخواهد بود بلکه قانون گریزی و تبعیض و بی عدالتی صورت خواهد گرفت. کسی می‌تواند عدالت را اجرا کند که حق مدار بوده و سازشکار و پیرو مطامع نباشد.

وی گفت: شایسته سالاری دیگر راه رسیدن به عدالت اجتماعی بوده، در نظامی که رسالتش عدالت الهی است، اگر تبعیض باشد عدالت قربانی خواهد شد. هر کجا که شایسته سالاری باشد عدالت است و هر کجا نباشد، ظلم و جور است.

کد خبر 5349704

منبع: مهر

کلیدواژه: وحدت اسلامی خطبه های نماز جمعه تبریز ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا بارش باران اردبیل عکس استانها بارش برف ایلام سیستان و بلوچستان استانداری قم بارندگی امام جمعه موقت تبریز شایسته سالاری مقابل دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!