Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:46:39 GMT

خدمت به جامعه واجب است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۲۸۹۹

خدمت به جامعه واجب است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خدمت به جامعه از طریق وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و دیگر نهاد‌ها مانند دستگاه قضایی در مسیر واجبات است و واجب کفایی محسوب می‌شود.

به گزارش برنا، حجت السلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز تهران گفت: ارائه خدمت به جامعه اسلامی در چارچوب امور اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و پزشکی و سلامت واجب است و افتخار و مباهات نصیب کارگزاران نظام اسلامی می‌کنند و کار‌های شان عبادت و تقرب به خداست، اما واجب کفایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تفسیرش از فاتحه الکتاب گفت: باید دائم از خدا گدایی اخلاص کنیم، زیرا آن چه برای آخرت کارساز است کار برای رضای خداست و هر مقدار از فکر، نیت و کارمان برای خدا باشد همان سرمایه و ذخیره ماست و مشکل گشای شب اول قبر، برزخ و قیامت ما خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین صدیقی افزود: اما هر میزان اخلاص نداشته باشیم ولو خدمت و کار خوب کنیم از دست ما رفته است پس باید کار‌ها را برای خدا انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید به خود بباورانیم و به طور جدی از خدا بخواهیم که فقط بندگی اش را کنیم و بنده نفس، قدرت، ثروت و شهرت نباشیم. همیشه باید خدا را بندگی کنیم و به غیر خدا مراجعه نکنیم و فقط از حضرت حق تعالی کمک بجوییم.

خطیب نماز جمعه تهران، هدایت را برنامه عمومی رحمت واسعه حق تعالی دانست و افزود: خداوند تبارک و تعالی هیچ مخلوقی را سرگردان نگذاشته است بنا به گفته علامه بزرگ قرآن کریم علامه طباطبایی اگر هدایت نباشد دو چیز نیست یکی هدف و دیگری راه.

حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: خداوند هیچ موجودی را بی هدف خلق نکرده است؛ راهی که منتهی به مقصد است و انسان را به مقصد می‌رساند صراط مستقیم است و بودن و طی طریق در آن به انسان کمک می‌کند.

وی افزود: در هدایت الهی، مقصد؛ خداست و آن آقا و مالکی که باید به او برسیم صمد و مقصود است و راه رسیدن به خدا، شریعت انور، اعتقادات توحیدی و اخلاق الهی است.

حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: اگر اعتقادات انسان منطبق بر واقعیت، عقل و جهان بینی برهانی باشد و انسان در زندگی، متخلق به اخلاق الهی شود، رنگ خدا بگیرد و صاحب عفو، ستاریت، کرم و پناه دادن به مردم شود در صراط مستقیم قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران، اخلاق، شجاعت، ایثار، عفو، تبسم کردن به مردم و شاد کردن دل آنان را بخشی از اخلاق و راه خدا برشمرد و تاکید کرد: البته احکام الهی و واجبات را نیز باید ادا کنیم و بیدار شویم، زیرا ترک واجبات، کار دست انسان می‌دهد و خطرناک است به ویژه در مسائل مهمی که سرنوشت جامعه به آن بستگی دارد.

وی افزود: اخلاق، عقاید حقه و عمل به واجبات، غذای روح ماست و هر چه در این مسیر پیش رویم به ما قوت، انرژی بیشتر و نور می‌دهند و به خدا نزدیک می‌کنند.

حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: هدایت، هدایت شرعی و بر آحاد مردم واجب عینی است که در اعتقادات شان معرفت داشته باشند؛ در رفتارشان، راه‌های اخلاقی شدن را بیاموزند و در مسائل شرعی؛ کسب علم، قدم اول محسوب می‌شود و بر همگان واجب است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با شکرگزاری از توفیق برگزاری مراسم نماز جمعه اظهار داشت: خدا را به وسعت اسماء حسنایش و به عدد همه مخلوقاتش شکر که پس از مدت‌ها هجران و فراق، این باب رحمت به روی عاشقان ظهور امام زمان (عج) گشوده شد، زیرا نماز جمعه، تمرین انتظار و مانور چشم به راهی برای آن حضرت است و عبادت، سیاست، آموزش و اقتدار جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه اسلامی سلامت نظام اسلامی سرمایه نماز جمعه قرآن کریم اخلاق جهان جامعه انرژی شکر امام زمان حجت الاسلام صدیقی خطیب نماز جمعه تهران محسوب می شود نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خطیبان نماز جمعه شهرهای استان در سخنان خود ضمن تاکید بر جایگاه ارزشمند کارگران در پویایی اقتصاد کشور از مسئولان خواستند مشکلات این قشر اثرگذار را برطرف کرده و امنیت شغلی و روانی آنها را تامین کنند.

ایشان همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم، این شغل را شغل انبیا و هدف آن را تربیت انسان ها تشریح و ضمن تاکید بر نقش معلمان و اهمیت آموزش و پرورش در ساختن جامعه ای هدفمند، پویا و بانشاط تقویت برنامه های درسی در مدارس بر مبنای آموزه های دین مبین اسلام را مورد تاکید قرار دادند.

ائمه جمعه شهرهای استان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را در نوار غزه محکوم کردند و حرکت های اعتراضی در سراسر دنیا را نشانگر انزجار جهانیان از اقدامات ضد بشری این رژیم جعلی معرفی کردند.

تجلیل و قدردانی از پاسخ قاطع ایران به جنایات این رژیم در به شهادت رساندن سرداران سپاه در دمشق  از دیگر مباحث مطرح در نماز جمعه شهرها بود.

ایشان همچنین ضمن تشریح اهداف اجرای طرح نور برای مقابله با هنجارشکنان و لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه بانوان مسلمان را به رعایت عفاف در جامعه دعوت کردند.

دیگر خبرها

  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران