Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت نکردن استاندارهای لازم در نصب دودکش وسایل گرمایشی مهم ترین علت گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از نشت گاز مونوکسیدکربن در این استان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدن، حبیب معصومی با اعلام این خبر اظهار کرد: نقص فنی در نصب دودکش لوازم گازسوز و گرمایشی به خصوص بخاری بیشترین سهم در مسمومیت و مرگ افراد براثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: بکارگیری روش های غیر اصولی از جمله قرار دادن لوله دودکش در داخل ظرف آب، عبور دودکش از داخل پنجره اتاق و استفاده مشترک یک دریچه دودکش برای ۲ وسیله گرمایشی و یا عدم نصب کلاهک برای دودکش ها عاملی برای نشت گاز سمی و ایجاد مسمومیت برای افراد می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: صرف توجه به استاندارد بودن وسیله گرمایشی بدون رعایت موازین ایمنی در نصب دودکش ها نمی تواند تضمینی برای استفاده ایمن از این وسایل در منزل و محل کار باشد.

به گفته وی، ۱۰۰ نفر طی سال گذشته بر اثر نشت و  استنشاق گاز مونواکسید کربن در استان همدان دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

معصونی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ نفر در استان همدان دچار مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی(استنشاق گاز) شدند که چهار نفر از این تعداد فوت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نصب دودکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت تخلف سرعت غیرمجاز بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه فروردین ماه امسال در استان خبر داد.
محسن هاشمی گفت: از حدود ۶۱ و نیم میلیون تردد پایش شده ،بیش از ۴۷۹ هزار تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شد که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محور‌ها بوده است.

هاشمی افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان است که بدین منظور کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محور‌های استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

وی گفت: با تجهیز محور‌ها و مقاطع پرحادثه به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور ، به کاربران جاده‌ای  توصیه کرد: در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز  ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کنند.

به گفته هاشمی؛ تا کنون ۱۳۶ سامانه هوشمند ثبت تخلف به بهره برداری رسیده که امسال نیز توسعه این سامانه در دستور کار مدیریت راه‌ها قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد