Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای اقدامات خوبی انجام‌شده است و حرف منطقی این است که تعهد در برابر تعهد باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند که سرآغاز هر توبه‌ای به تقوا بستگی دارند و هر کس از متقین به کامیابی رسیده است، این کامیابی به‌وسیله تقوا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم ابراز داشت: تقوای عملی عبارت است از توبه و استغفار گناه و دومین گناه این است که شخص متقی حکیمانه و عالمانه عمل می‌کند و منافع پایدار و ابدی را با منافع زودگذر عوض نمی‌کند و انسان باتقوا در سایه تقوا شرافت و بزرگی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مناجات و دعا گفت: اگر انسان بداند که با چه کسی مناجات می‌کند، احساس خستگی نمی‌کند و اینکه ما با دو رکعت نماز احساس خستگی داریم، به این دلیل است که عمق کار را درک نکرده‌ایم.

حسینی بوشهری گفت: انسان‌هایی که نعمت خدا را نمی‌شناسند، بدانند که اگر نعمت‌های خدا را بدانیم خداشناس خواهیم شد و این‌ها مسائلی است که خداوند به ما داده است.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: هرکدام از امامان ما و اهل‌بیت(ع)، برای زندگی ما نقش الگویی دارند، گرچه برخی از امامان به خاطر شرایط خاص در زندان و محاصره بودند، اما همه این امامان گنجینه پربهایی برای ما هستند.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) همواره در محاصره لشگر دشمن بودند و 28 سال عمر کردند، اما این سال‌ها کاملاً بابرکت بوده است و پیام اول ایشان اهتمام به نماز اول وقت است و نباید نماز را در حاشیه قرار دهیم.

حسینی بوشهری با اشاره به دیگر تأکیدات و پیام‌های امام حسن عسکری(ع) گفت: ویژگی دوم تأثیرات گذاری روی محیط پیرامونی خود بود که این بسیار مهم برای جامعه ما است و متأسفانه در جامعه ما برعکس است و تأثیرپذیری زیاد است، به‌جای اینکه مغازه‌دار و کارمند ما تأثیرگذار باشند، تأثیرپذیر از برخی محیط‌ها و مسائل شده‌اند.

وی ابراز داشت: در محله خود و محل کار خود اگر اخلاق خوب و رفتار خوب داریم بر محیط تأثیرگذار باشیم و منفعلانه عمل نکنیم که ضرر خواهیم کرد.

امام‌جمعه قم به سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: حرم حضرت معصومه(س) حرم اهل‌بیت(ع) است و این کلام امام صادق(ع) است. قم سه ویژگی دارد اول اینکه جدایی از حرم اهل‌بیت(ع) قم مقدس است و در کلام اهل‌بیت(ع) آمده است و در روایات آمده است که اهل قم از ما هستند، ویژگی دوم قم وجود مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) است و ویژگی سوم وجود مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه است.

حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم گفت: سردار شاهچراغی به‌عنوان استاندار جدید قم معرفی شدند و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم و سردار موحد نیز به‌عنوان فرمانده سپاه انتخاب شدند که برای ایشان هم‌آرزوی توفیقات راداریم.

وی با اشاره به 100 روز گذشت از دولت سیزدهم گفت: نکته‌ای که باید بیان شود این است که رئیس‌جمهور و دولت، آن پیمانی که با مردم بسته بودند و مردمی بودن را اجرایی کردند و به مناطق دور کشور سرزده و در کنار مردم هستند.

امام‌جمعه قم گفت: این سفرها باید ادامه یافته و دستاوردهای خوبی داشته باشد و قول بی‌عمل در کارنامه رئیس‌جمهور نباشد چراکه مردم امید بسته‌اند.

حسینی بوشهری گفت: ما بر این باوریم که ایشان در خصوص منویات مقام معظم رهبری در حد توان در حال انجام کار هستند و روحیه همکاری خوبی بین سه قوا ایجادشده است و امیدواریم خروجی این جلسات را مردم در معیشت و کسب‌وکار خود ببینند.

وی ابراز داشت: تأمین کالاهای اساسی در دستور کار قرارگرفته است اما نرخ کالاها باید به‌گونه‌ای باشد که به قیمت مناسب به دست مردم برسد و ارزش پول ملی باید رشد کند و قیمت‌ها پایین آید و بین بخش‌های اقتصادی انسجام ایجاد شود.

حسینی بوشهری گفت: انتظار مردم نظارت است و بدون نظارت کاری نمی‌توان کرد و از مبدأ تا مقصد باید نظارت باشد و در میان راه راهزن‌ها کالا را برندارند و پرچم عدالت باید در این دولت بالا باشد و مردم تشنه عدالت هستند.

امام‌جمعه قم گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای اقدامات خوبی انجام‌شده است و حرف منطقی این است که تعهد در برابر تعهد، قرار نیست چند روز برویم در هتل فلان کشور بمانیم، ما گفته این‌که به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رویم و شما هم تعهد بدهید که تمام تحریم‌ها را یکجا لغو کنید.

وی تصریح کرد: ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم، ارتش و سپاه ما قوی است و این رزمایش‌ها را دیدید و آمریکایی‌ها دیده بودند و گفته بودند که باید بساط تحریم‌ها را کنار گذاشت و با ایران به‌عنوان یک دولت مقتدر صحبت کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماز جمعه تحریم حسینی بوشهری گفت امام جمعه قم اهل بیت ع امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند