Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر فرهنگ و ارشاد گفت:‌ نیاز کشور به کاغذ حدود 350 هزار تن است که اگر مشکلات اقتصادی کارخانه‌ها حل شود 280 هزار تن آن را تولید می‌کنیم. ان شاءالله در یک سال و نیم آینده بالای 80 درصد کاغذ صنعت نشر را تولید خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدمهدی اسماعیلی در پیش خطبه نماز جمعه امروز (21 آبان‌ماه) از واکسیناسیون عمومی و مراقبت‌های جمعی تشکر و نسبت به برگزاری مجدد نماز جمعه ابراز خشنودی کرد و گفت: ‌24 آبان‌ماه تا انتهای ماه به نام هفته کتاب نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مردمی کارش را وقتی شروع کرد که با نارسایی‌های اقتصادی زیادی مواجه بود. قوه مجریه در نظر دارد که در چارچوب انقلاب اسلامی مشکلات را حل کند و در کنار اولویت اقتصاد به حوزه فرهنگ نیز توجه داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، گفت: امام خمینی (ره) برای به سعادت رسیدن مردم در دنیا و آخرت این شجره طیبه را بنا نهاد و اهداف فرهنگی زیادی را دنبال کردند. اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی دست نیافتنی است مگر اینکه به حوزه فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.
وی افزود: دولت با همان انگیزه اصلاح اقتصادی باید مسائل فرهنگی را ببیند و ضمن احساس مسئولیت در حوزه اقتصاد خود را موظف به حل مسائل فرهنگی بداند.
اسماعیلی با اشاره به عباراتی مانند «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی» و «جنگ نرم» اظهار کرد:‌ طی سال‌های اخیر بسیاری از مرزهای فرهنگی ما جابه‌جا شده است. قبح بسیاری از مسائل شکسته شده و این شرایط کار را برای ما سخت کرده اما مصمم هستیم که در حوزه فرهنگی مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی، بیانات امام و رهنمودهای رهبری مسیر تعالی فرهنگی جامعه را تسهیل کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن تقسیم بندی اقدامات فرهنگی دولت به ایجاب و سلبی و حمایتی و نظارتی گفت:‌ جریان مومن انقلاب در صحنه حاضر است. کتاب و کتاب‌خوانی از توصیات اکید رهبری است. ایشان دو سال پیش فرمودند که نهضت کتاب‌خوانی باید در کشور راه‌اندازی شود.
وی از انتشار بیش از 100 هزار عنوان کتاب در سال آینده خبر داد و گفت:‌ از این عدد راضی نیستیم اما می‌دانیم که به خاطر مشکلات اقتصادی محصولات فرهنگی کمرنگ شده است. ما باید با اعمال حمایت‌هایی حوزه فرهنگ را جدی بگیریم که مهم‌ترین آن مسئله کاغذ است.
اسماعیلی با بیان اینکه بیش از 90 درصد صنعت نشر به خارج وابسته است، گفت: ما در دولت کارگروهی با نظارت معاون اول تأسیس کردیم. ان شاءالله در یک سال و نیم آینده بالای 80 درصد کاغذ صنعت نشر را در داخل تولید خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه کارخانه‌های خوبی در زمینه کاغذ در کشور وجود دارد به بازدید رئیس جمهور از یک کارخانه کاغذسازی در یک سفر استانی اشاره کرد که سالانه 30 هزار تن کاغذ تولید می‌کند.
وی در خصوص نیاز کشور به کاغذ گفت:‌ سالانه 300 تا 350 هزار تن کاغذ نیاز داریم که اگر مشکل اقتصادی کارخانه‌ها حل شود توانایی خودکفایی در این زمینه وجود دارد. امیدواریم تا دو سال آینده نزدیک به 270 تا 280 هزار تن تولید کنیم. این اقدامات کتاب را ارزان و مردم را کتاب‌خوان می‌کند هر چند که باید میل و نیاز کتاب‌خوانی نیز در مردم وجود داشته باشد. در غیر این صورت اصلاح اقتصادی بی‌فایده است.
اسماعیلی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: کتاب‌خوان کردن جامعه کار دشواری است. ما باید برنامه‌های مختلف فرهنگی را اجرا کنیم. برنامه ما این است که این ماجرا در نقاط پیرامونی نیز گسترش دهیم. چند روز پیش در یک منطقه مرزی کتابخانه بزرگی تأسیس کردیم که شاید نظیرش در تهران نباشد. از طرف دیگر مأموران فرهنگی داریم که وظیفه‌شان اشاعه کتاب‌خوانی در کشور است. نهضت بزرگ کتاب‌خوانی در دولت سیزدهم اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب خوانی دولت سیزدهم کاغذ وزیر فرهنگ و ارشاد انقلاب اسلامی حوزه فرهنگ کتاب خوانی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای  دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام زیبا، رویداد بزرگ سی‌وپنحپین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریک می‌گویم‌.

وی ادامه داد: اولین روز بهار با نمایشگاه قرآن آغاز شد و چه نکو بهاری بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مجموعه ارزشمندی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، فردوسی، خیام، دهه کرامت و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت اصحاب فرهنگ هستیم‌.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مجوز کتاب را صادر کردیم گه آماری بی‌نظیر است، در بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل مشکلات معیشتی انتظار می‌رود به حوزه کتاب توجه لازم‌به عمل نیاید اما مردم کتاب‌دوست این حوزه را رها نکردند و در سال‌های اخیر در میزان مطالعه رو به رشد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به فصل پرافتخار در دوره جدید تبدیل شده و در ماه‌های آینده بزرگ‌ترین کتابخانه منطقه را در یکی‌از شهرهای مرکزی افتتاح خواهیم کرد، در حوزه کاغذ نیز علیرغم اینکه با تولید حدود ۵ هزار تن آغاز کردیم، سال گذشته به خودکفایی در حوزه کتاب درسی رسیدیم و با افتتاح مجموعه جدید و فناور که نیازی به استفاده از چوب ندارد، به ۱۳۰ هزار تن می‌رسیم.

اسماعیلی ضمن تشکر از نهادهای متولی در برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: بنای دولت افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب است و در کنار تخصیص یارانه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، موضوع اختصاص خرید یارانه‌ای کتاب برای تمام کارکنان دولت را به تصویب رساندیم که از نمایشگاه آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: عدالت فرهنگی در نمایشگاه امسال به نحو بارزی پیش‌بینی شده و هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی خرید کتاب در کمتر از چند دقیقه می‌تواند کتاب‌هایی بخرد تا کتاب‌ها را رایگان درب منزل تحویل بگیرد که اتفاقی مبارک است.

کد خبر 751812

دیگر خبرها

  • خبر خوب یک وزیر برای کارمندان دولت
  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم