Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان تصریح کرد: هیچگاه بین مفسدان و رانتخوران با حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته؛ این رسالت فوق العاده بزرگ و مشکلی است که علما و فقها به جان خریدند و شاهد بر این ادعا زندگی علما و فقها در طول تاریخ بوده که چندین بار در مصادیق متعددی از زندگی خود گذشتند تا این رسالت را بخوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یکی دیگر از مهمترین رسالت های روحانیت را حوزه سیاست برشمرد و گفت: روحانیت حوزه های علمیه و فقها همیشه پرچمدار سیاست مبتنی بر دیانت بوده اند؛ همان سیاستی که شهید مدرس فرمود سیاست ما عین دیانت ماست. 

وی با اشاره به بزرگداشت علامه طباطبایی و علامه جعفری، ۲ ستاره درخشان در آسمان فقاهت علم، فهم و عمل دین اظهارداشت: از جمله رسالت روحانیت در حوزه عقاید اسلام احکام، اخلاق و گسترش فرهنگ دینی است که در طول قرن ها حوزه های علمیه در دوران غیبت کبری این رسالت را حراست و نگهبانی کردند و با دقت هرچه تمام تر و فداکاری به بهترین وجه ممکن به انجام رساندند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: علما و فقها در طول تاریخ همه تلاش خود را بر این مهم معطوف کردند تا اعتقادات اسلامی، اخلاق و احکام اسلامی همان طور که از کتاب و سنت فهمیده می شود از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند تا شاهد گسترش فرهنگ دینی در توده های مختلف مردم باشیم. 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پاسخگویی به شبهات و اشکالات شرعی یکی دیگر از رسالت های روحانیت وحوزه های علمیه است گفت: پاسخ به شبهات و سوالات مبتنی بر احکام دینی، کتاب و سنت بوده است و با ابزار پویای اجتهاد در فقه و فقاهت توانستند به شکل به‌روز جواب سوالات توده های مردم را به بهترین وجه بدهند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: تبیین احکام دینی یکی دیگر از محورهای مهم رسالت روحانیت به شمارمی رود.

امام جمعه کرمان رسالت اجتماعی و مردمی حوزه های علمیه را از جمله وظایف و کارکردهای روحانیت برشمرد و گفت: در این رسالت روحانیت همیشه در کنار توده‌های مردم بوده است؛ روحانیت در طول تاریخ این رسالت سنگین را بر عهده داشته و بدخواهان نیز تلاش کرده اند این پایگاه را با تبلیغات مسموم از روحانیت بگیرند اما افتخار این قشر فداکار این است که همیشه با مردم بودند و هیچگاه از مردم جدا نشدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به نقش روحانیت در مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار اشاره و تاکید کرد: افتخار روحانیت و حوزه علمیه این است که با هر سه محور همزمان مبارزه کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر جا در کشور صدایی علیه استکبار، استعمار و استبداد بلند شد حوزه های علمیه پرچمدار بودند و سال ها زندانی بودن شهید مدرس  شاهد این مدعاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: تبلور عینی این محورها و رسالت ها در دو شخصیت برجسته ای که امامین انقلاب هستند یعنی امام راحل و امام خامنه ای دیده می شود که به صورت کامل ماموریت و رسالت خود را انجام دادند و نتیجه آن مبارزات انقلاب شکوهمند اسلامی شد. 

وی افزود: حرکت امامین به داخل کشور خلاصه نمی شوند و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جغرافیای پهناور جهان اسلام را در نوردید، فرزندی عزیز و عظیم‌الشان از این خطه بلند شد و مجاهدی خستگی ناپذیر و وارسته که ۴۰  سال در این راه ایستادگی و جبهه مقاومت را به بهترین وجه ممکن فرماندهی کرد. 

برچسب‌ها کرمان ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها حسن علیدادی سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها کرمان ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها حسن علیدادی سلیمانی علیدادی سلیمانی حوزه های علمیه رسالت روحانیت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است