Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-27@21:18:12 GMT

افزایش بی‌سابقه مصرف گاز خانگی کشور در آبان‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۳۴۴۷

افزایش بی‌سابقه مصرف گاز خانگی کشور در آبان‌ماه

معاون مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مقدار مصرف گاز بخش خانگی در آبان‌ماه را بی‌سابقه دانست و گفت: مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به ۴۹۰ میلیون مترمکعب در روز به بالاترین رقم در طول پنج‌سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کاظمی در جریان بازدید امروز (جمعه، ۲۱ آبان‌ماه) جواد اوجی، وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: میانگین دمای هوای کشور در آبان‌ماه امسال حدود ۵ درجه کمتر از سال‌های گذشته است که این درجه از برودت هوا و نیز میزان مصرف در طول پنج‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی برای کاهش دمای هوا در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی در هفته آینده با افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب به ۵۳۵ میلیون مترمکعب برسد که رقم بسیار بالایی است.

معاون مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: میانگین مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و غیرعمده در روزهای گذشته به ۴۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مقایسه با پارسال حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. مقدار مصرف گاز خانگی  در مدت مشابه پارسال  ۳۵۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

کاظمی میزان مصرف گاز در بخش نیروگاهی را روزانه ۱۳۵ میلیون مترمکعب و بخش صنایع را روزانه حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان مصرف گاز در کشور مربوط به بخش خانگی است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مصرف گاز مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز خانگی میلیون مترمکعب مصرف گاز بخش خانگی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

ایسنا/لرستان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی هفته گذشته تا به امروز و بدنبال بارندگی های اخیر و گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت ‌شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز ‌مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

‌پیمان آسترکی در گفتگو با ایسنا گفت:
این پزشک متخصص بیان کرد: متاسفانه تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.
وی تاکید کرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نمی‌باشد.
آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.
او یادآور شد: مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخیصی در زمان مناسب صورت گیرد و تاکید می‌شود از خود درمانی پرهیز شود.

انتهای پیام        

دیگر خبرها

  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان