Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: هرچند بیشتر کارشناسان اقتصادی حذف ارز ترجیحی را به نفع مردم و اقتصاد کشور می دانند اما باید مراقب جو روانی جامعه و جلوگیری از گرانی افسار گسیخته ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه به تازگی لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تقدیم مجلس شده است، افزود: دولت قبلی برای کنترل قیمت کالاهای اساسی از جمله دارو، مرغ، روغن و گندم برنامه ای تحت عنوان ارز ترجیحی را تدوین کرد که این ارز به وارد کنندگان پرداخت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هدف از پرداخت ارز ترجیحی به وارد کنندگان جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی بود و در این راستا نیمه نخست سال جاری هشت میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان پرداخت شد و در نیمه دوم سال نیز باید ۱۷ میلیارد دلار به وارد کنندگان پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برنامه دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت با پرداخت ارز ترجیحی به عللی از جمله تساهل دولت، برنامه های غیر قابل پیش بینی از جمله تحریم های دشمن و شیوع کرونا به خوبی اجرا نشد و اینک شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی متاسفانه با برخی اشتباهاتج یارانه دولتی به جیب برخی رانت خوارها رفت، افزود: کارشناسان اقتصادی یکی از علل رانت در جامعه را ارز ترجیحی می دانند بنابراین دولت سیزدهم درصدد حذف این یارانه برآمد.

وی تصریح کرد: ارز ترجیحی موجب امضای طلایی فساد در کشور شده چرا که با وجود پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان مردم ثمره این پرداخت یارانه ای را ندیدند، یعنی با وجود واریز شدن این پول به جیب دیگران مردم همچنان برای خرید کالاهای اساسی در سختی و مشقت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: با وجود اینکه نهادهای دامی با ارز ترجیحی وارد کشور می شود چرا باید شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم و علت این همه گرانی چیست. 

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: دولت برای تعدیل و حذف یارانه ترجیحی ابتدا باید به تبعات اقتصادی آن توجه داشته باشد و قوه مجریه و مقننه مراقب باشند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد تاثیر رورانی آن در جامعه و تورم شدید نباشیم.

وی با بیان اینکه باید مراقب شوک های تورمی بود، اظهار داشت: دولت باید با طراحی یک برنامه قوی در این زمینه باعث شود که مردم با حذف ارز ترجیحی، دچار سختی و مشقت نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: حذف ارز ترجیحی به مثابه جراحی اقتصادی است اما باید این جراحی با در نظر گرفتن یکسری شرایط از جمله همراهی مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی، حذف تدریجی به جای یکباره و فراهم کردن زیر ساخت ها انجام شود.

آیت الله شعبانی موثقی همچنین در ادامه به بحث کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: آمارهای رسمی بیانگر پایین بودن میزان مطالعه و ارتباط مردم با کتاب است که این زیبنده جامعه اسلامی و ملت متدین، فرهنگی و ریشه دار ایران نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل مطالعه به فرهنگ عمومی، اظهار داشت: ارتقای اندیشه و تفکر در جامعه و بهبود کیفیت زندگی محصول مطالعه است و گاهی خواندن یک کتاب موجب تغییر مسیر زندگی یک جوان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان خواستار ترویج فرهنگ اهدای هدیه کتاب، معرفی کتاب های مفید به یکدیگر، یاد دادن آموخته ها به دیگران و در واقع تبدیل مطالعه به یک فرهنگ عمومی در جامعه شد.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: دولت با کاهش قیمت کتاب از نویسندگان، ناشران و علاقمندان به مطالعه به صورت جدی حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره به ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: باید با تعیین وزیر مشکلات دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور از جمله کمبود معلم و همچنین مسایل سخت افزاری رفع شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان آیت الله شعبانی موثقی ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنندگان حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود

به گزارش صدای ایران از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آنها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد