Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی گسترده در استان الحدیده شدند.

خبرگزاری میزان – نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از عقب نشینی مزدوران سعودی، تا میدان فرودگاه «الحدیده» پیشروی کرده اند.

شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی گزارش داد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور کنترل مجتمع کارخانه‌های لبنیات و مواد غذایی را در الحدیده به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این مزدوران سعودی از ده‌ها موضع خود در استان الحدیده عقب نشینی کرده اند و اکنون ارتش یمن این مناطق را پاکسازی و ایمن کرده است.

علاوه بر این کنترل شهر‌های «الصالح ««کیلو ۱۶» و مجتمع «برادران ثابت» در شرق الحدیده به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاده است.

بیشتر بخوانید: کنترل نیروهای یمنی بر آخرین پایگاه مزدوران سعودی در جنوب «مارب» پهپاد آمریکایی در یمن ساقط شد

همچنین نیرو‌های یمنی کنترل منطقه «المنظار» در مجاورت فرودگاه الحدیده را به دست گرفتند.

این پیشروی ها در حالی صورت می گیرد که نیروهای یمنی اخیرا موفق به پیشروی های گسترده ای در استان مارب نیز شده اند؛ میادین نفت و گاز استان «مارب» در منطقه «صافر» قرار دارند و اکنون نیرو‌های یمنی یک گام به این منطقه نزدیک‌تر شده‎اند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز عملیات آزادسازی استان «مارب» تاکنون پیشروی‌های چشمگیری داشته‎اند.

عربستان و متحدان عربی این کشور تلاش‌هایی را به بهانه‌های مختلف برای اخلال در این پیشروی ارتش یمن به کار برده‎اند که تاکنون ناکام بوده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن عربستان سعودی ائتلاف عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن عربستان سعودی ائتلاف عربستان نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند

تارنمای صهیونیستی واللا گزارش داد که سربازان زن در ارتش صهیونیستی به دلیل بدرفتاری و خشونتی که پس از خودداری از خدمت به عنوان ناظر آنها با آن مواجه شده‌اند، دائما از حملات پنیک رنج می‌برند و تحت درمان هستند.

براساس گزارش المیادین، به گفته این وب سایت صهیونیستی ده‌ها سرباز زن که به عنوان ناظر منصوب شده بودند، هفته‌ها پیش به دلیل نگرانی شدید که ممکن است کشته یا اسیر شوند، خواستند تا ماموریت خود را تغییر دهند.

این وب سایت به نقل از خانواده این سربازان زن نوشته است که دخترانشان برای ساعات طولانی در پایگاه تل هاشومر زیر آفتاب داغ قرار گرفته و با هدف تحمیل زورگویی فرماندهان ارتش در گوش هایشان فریاد زدند، آنان را تهدیدکرده و به آنها توهین کردند. این سربازان زن همچنین توسط افسران دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. آنها همچنین مجبور به خوابیدن در یک مکان پر سر و صدا و با هدف شکستن روحیه‌شان شدند، که باعث شد غش کنند یا دچار حملات پانیک مداوم شوند.

واللا به نقل از خانواده‌های این سربازان زن نوشت که آنها در مواجهه با شیوه‌ای که ارتش برای مقابله با این مشکل انتخاب کرده احساس شوک می‌کنند و ادعای آنها مبنی بر عدم اعتماد به ارتش بعد از همه وقایع جنگ شدید شده است. مادر یکی از این سربازان زن گفت که دخترش پس از وحشیگری و آزار و اذیتی که به او وارد شده، اکنون نمی‌تواند در ارتش باشد و آنچه را که اتفاق افتاده است به عنوان شاهد فقری ارتش صهیونیستی توصیف کرد.

وب سایت اسرائیلی یدیعوت آحارنوت پیشتر فاش کرده بود که ده‌ها سرباز زن از اعزام به خدمت در پایگاه آموزشی اولیه نیرو‌های دفاع مرزی در سیاریم در وادی عربا در مرز با اردن خودداری کردند.

این سایت اعلام کرد که امتناع نیرو‌های زن از خدمت، به دلیل ترس آنها از تکرار آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاده است. به ویژه در سایت نظامی  ناحل عوز و سایر سایت‌های ارتش در غلاف غزه، جایی که مقاومت فلسطین توانست به این سایت‌های نظامی حمله کند و با سربازان صهیونیست درگیر شود.

یدیعوت آحارنوت تأیید کرد که ده‌ها سرباز زن پس از امتناع از خدمت به بازداشت منتقل شدند. در همین راستا توضیح داد که حدود ۵۰ سرباز زن در اوایل این هفته در ارتش نام‌نویسی کردند، اما با ادعای اینکه از شرایط بهداشتی و روانی رنج می‌برند، به شدت از انتقال به آنجا خودداری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه