Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام‌جمعه زنجان گفت: قدرت دفاعی موشک ایران بزرگترین عامل بازدارنده حمله دشمنان به کشورمان است که مایه افتخار و سربلندی کشور عزیزمان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن گرامیداشت یاد پدر صنعت موشکی ایران، شهید اقتدار ملی سردار سرافراز شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم که امسال مصادف با دهمین سالگرد شهادت ایشان است، اظهار داشت: اقتدار دفاعی امروز کشور ما به دلیل برکت وجود چنین شهیدانی است، چرا که قدرت دفاعی موشک ایران بزرگترین عامل بازدارنده شده و سبب مایه افتخار و سربلندی کشور عزیزمان نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه 24 آبان روز بزرگداشت فیلسوف بزرگ، مجتهد عالی قدر، مفسر کم‌نظیر آیت‌الله علامه طباطبایی است که تفسیر المیزان هنوز در بین علما و صاحب‌نظران زنده‌ترین و جامع‌ترین تفسیر قرآن مجید است، بیان کرد: جوانانی که حافظ قرآن هستند و با آن انس گرفته‌اند بهتر است روزانه حداقل تفسیر یک صفحه از این کتاب آسمانی را نیز مطالعه کنند؛ هر چه نسبت به قرآن درک و شناخت بیشتر باشد نورانیت آن سبب صفای باطن خواهد شد.

امام جمعه زنجان افزود: عمرها کوتاه است بهترین فرصت استفاده از دوران جوانی و بهره‌مندی از دانش و آگاهی در علوم قرآنی همین رده سنی است. با اینکه اکثر جوانان مطالعه دارند اما این امر در کتاب درسی خلاصه شده است اما بهتر است حداقل سالانه یک کتاب در خصوص توحید و نبوت نیز مورد مطالعه قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های تعالی و انقلاب فرهنگی در جامعه "مطالعه" است، گفت: باید سیر مطالعاتی به نحوی باشد که بتواند در اعتقادات ما تاثیر مثبت بگذارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما در امر مطالعه عقب‌مانده‌ایم ادامه داد: امروز علم ‌آموزی و کتاب‌خوانی نه‌تنها یک وظیفه علمی است بلکه یک واجب دینی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند و به کتاب‌خوانی اهمیت دهند، تصریح کرد: آنگاه انس با کتاب باید روح کتاب‌خوانی را به یک تکلیف و یک کار شیرین تبدیل کند چرا که از جمله فاکتور‌هایی که تاثیر در معرفت و شخصیت انسان دارد امر مطالعه است.

پدر موشکی-22|گفتگو تسنیم با روحانی که شهید طهرانی‌مقدم را دفن کرد؛ از تشریح وضعیت پیکر تا وصیت شهید قبل از شهادتامام جمعه کرج: توان دفاعی ایران در دوران تحریم‌ها مضاعف شده استامام جمعه کرمان: حوزه‌های علمیه پرچمدار مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار هستند

امام جمعه زنجان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با وجود جمعی از صاحب نظران تصمیم گرفتند تا کنترل بر قیمت‌ها داشته باشند که این امر شایسته تقدیر است، گفت: خوشبختانه تصمیماتی گرفته شده که با تدبیر و نظارت بیشتر شرایط بهتر خواهد شد که نتیجه آن ایجاد آرامش بیشتر در جامعه است.

انتهاز پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران، ستون فقرات تولید هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی دارند و چرخه تولید کشور به وسیله زحمت این عزیزان در حال چرخش است. ستون فقرات تولید، کارگران هستند.

وی با تقدیر از زحمات خوب کارگران در جهش تولید در کشور گفت: بخشی از جهش تولیدی که در کشور باید رخ دهد توسط این کارگران رخ خواهد داد. رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند. تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان  در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از عالمان برجسته معاصر و یار دیرین حضرت امام(ره) بود و کتب این شهید بزرگوار بعد از گذشت چندین سال همچنان مورد استفاده است‌. 

وی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز گفت: معلمی شغل انبیاست و در واقع کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند به خاطر عشق، بوده است.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی در پایان به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌‌های منطقه‌ی آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند