Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، والنتین ریباکوف نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل گفت: لهستان و لیتوانی از بحران در مرز لهستان و بلاروس برای به دست آوردن بودجه اضافی از اتحادیه اروپا سوء استفاده می‌کنند.

ریباکوف گفت: از دیدگاه ما، لهستان و لیتوانی از اوضاع پیرامون مهاجران در راستای منافع خود به عنوان دستاویزی برای به دست آوردن بودجه اضافی از اتحادیه اروپا و همچنین برای توجیه سیاست ضد مهاجرتی و نقض مکرر تعهدات بین المللی خود سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که لهستان و لیتوانی با «دشمن سازی از مینسک» به دنبال افزایش اهمیت و نقش خود در سیاست اروپا و عرصه بین الملل هستند. به گفته این دیپلمات، بلاروس از اتحادیه اروپا انتظار دارد اولین حرکت را انجام دهد و گفتگو را برای حل مشترک بحران مرزی آغاز کند.

ریباکوف خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری و گفتگو برای تضمین امنیت در مرز مشترک خود هستیم. ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم که اولین قدم را بردارد تا نشان دهد که می توانیم با تلاش‌های مشترک این مشکل را حل کنیم.

ریباکوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تنها مسئله ای که اکنون لازم است درخواست از سازمان ملل، ساختار‌های آن و همه کشور‌ها است که با آرامش و به طور کامل اطلاعاتی را که از مرز می‌آید مطالعه کنند و تسلیم وحشت ناشی از کانال‌های تلگرامی و اخبار جعلی نشوند.

این دیپلمات ضمن درخواست برای بررسی عینی تحولات در مرز با لهستان و لیتوانی گفت: قرار دادن تجهیزات نظامی در یک منطقه بحران زده منجر به افزایش تنش می‌شود، زیرا هر اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب غم انگیزی شود.

اداره کل هوانوردی ترکیه روز جمعه اعلام کرد که شهروندان سوریه، یمن و عراق دیگر اجازه خرید بلیط هواپیما از ترکیه به مینسک را در بحبوحه تنش مهاجران بین بلاروس و اتحادیه اروپا نخواهند داشت.

اواخر روز پنجشنبه، چهار کشور عضو اتحادیه اروپا که دارای کرسی در شورای امنیت سازمان ملل هستند - استونی، فرانسه، ایرلند و نروژ - به همراه انگلیس، آمریکا و آلبانی، بلاروس را متهم کردند که در تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع در اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلاروس لهستان بحران مهاجرت لهستان و لیتوانی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران