Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به نخستین سفر استاندار جدید تهران به شهرستان دماوند، اظهار داشت: حضور استاندار در جمع تولیدکنندگان دماوند و تلاش برای رفع موانع تولید، امیدافزا و دلگرم کننده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مصوبات جلسه تسهیل امور صنعتگران دماوند تا حصول نتیجه، وظیفه فرمانداری و ستاد مربوطه است، افزود: با راه اندازی و افتتاح شهرک صنعتی دماوند، ۲ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام خاطرنشان کرد: رشد متوازن صنعت و کشاورزی در شهرستان و رفع مشکلات تولید خواسته اصلی ما از  استاندار است چراکه اگر از تولیدکنندگان سیب، عسل و گردو و بقیه محصولات کشاورزی دماوند حمایت نکنیم از دماوند جز نامی باقی نمی ماند.

خطیب جمعه دماوند گفت: وجود درختان و زمین های کشاورزی وابسته به آب و منابع مهم آن است که کم آبی نیز دماوند را تهدید می کند؛ کمبود آب در شهرستان دماوند حاصل ضعف عملکرد مسئولان و درست مصرف نکردن برخی از مردم است؛ آب موجود در زمین متعلق به نسل های بعد هم هست که نباید با مصرف غیرعلمی و مسرفانه آیندگان را تهدید کنیم.

وی افزود:  وجود هزاران چاه آب غیرمجاز سفره های زیرزمینی آب دماوند را فقیر و کم آب کرده و همچنین مصرف بی رویه آب خوردنی بهداشتی برای استخر ویلاهای خوش نشین و برخورد نکردن قاطعانه مسئولان مربوطه مایه خسارت و خجالت است.

وی ادامه داد: درخواست ما از نماینده محترم و فرماندار گرامی این است که موضوع ایجاد شبکه فاضلاب شهری را با جدیت پیگیری و محقق کنند چراکه پساب فاضلاب برای مصرف غیرخوراکی مثل کشاورزی و صنعت بسیار لازم و مفید است؛ آب تسویه شده از فاضلاب منبع پایداری برای استفاده در فضای سبز و مصارف مشابه است.

امام جمعه دماوند در ادامه به احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند برای حل مشکل ترافیک ۱۰ ساله اشاره کرد و گفت: منفعت ساخت راه جنوبی دماوند به همه مسافران مسیر تهران به شمال و شرق کشور می رسد که ضرورت این پروژه باید ملی اعلام و از منابع ملی تامین بودجه شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران بزرگی مثل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و برخی بانک ها می توانند در مدت مشخص پروژه کمربندی جنوبی دماوند را اجرا و به بهره برداری رسانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استاندار تهران نیز برای کمک به این مهم قول مساعدت دادند، افزود: از مردم و اصحاب رسانه می خواهیم موضوع کمربندی جنوبی دماوند به عنوان زیرساخت مهم و ارزشمند را دائما مطالبه کنند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به مطالبات اهالی ساکن در سایت های مسکن مهر شهرستان دماوند، بیان داشت: آنان مطالبات به حقی دارند اما گوش شنوایی نیست و  از دادستان دماوند و رودهن به عنوان مدعی العموم تقاضا دارم به مشکلات مردم ساکن در این مناطق رسیدگی کنند.

خطیب جمعه دماوند گفت: اگر سازندگان منازل در مسکن مهر در زمان ساخت کاملا به تعهدات خود عمل می کردند اکنون مردم گرفتار این اداره و آن اداره نمی شدند؛ امروز خاموشی معابر، سگ های بلاصاحب، گرانفروشی ها در بازار و دیگر مطالبات مردمی نیازمند پیگیری دستگاه های مربوطه است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند کشاورزی مسکن مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند کشاورزی مسکن مهر شهرستان دماوند کشاورزی مسکن مهر شهرستان دماوند جمعه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد