Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: مقام معظم رهبری توصیه های زیادی در خصوص مسئله جمعیت فرموده اند؛ لذا لازم است که مسئولان اجرایی ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نگاه مضاعفی نسبت به مسئله جمعیت کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۶۰ کشور طرح های تنظیم جمعیتی اجرا میشود تا جمعیتی جوان داشته باشند، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرح های حمایتی و قانون های تکمیلی را تنظیم و تدوین کنند و نسبت به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی خاطر نشان کرد:  اگر کشور به بحران شدید جمعیتی دچار شود دیگر با هزینه های میلیاردی نیز قابل جبران نخواهد بود لذا  تمامی مسئولان اجرایی و فرهنگی این موضوع را بصورت ویژه پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی تصریح کرد: برخی ها به خاطر مشکلات معیشتی فرزندآوری نمی کنند و برخی ها نیز سقط جنین می کنند لذا در قرآن کریم صریحا آمده است «فرزندان خود را از فقر نکشید، ما به شما رزق می‌دهیم؛ اگر کسی مرتکب سقط جنین شود از نظر قرآن قاتل است» بر همین اساس برهمه‌ی ما واجب است که نسبت به این موضوع ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به روز کتاب و کتاب خوانی، بیان کرد: باید به موضوع کتاب خوانیدر سطح جامعه اهمیت داده شود، متاسفانه آمار مطالعه در جامعه کاهش پیدا کرده است و مقام معظم رهبری فرموده اند که موضوع کتاب خواندن امری واجب است.

قریشی ادامه داد: معجزه پیام اکرم «ص» کتاب بود؛ اولین آیه ای که به پیامبر نازل شد آیه « اقراء باسم ربک الذى خلق» بود ؛ در دین اسلام موضوع  نوشتن کتاب و خواندن کتاب از جایگاه والایی برخودار است. 

وی خطاب به مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور و استان، گفت: مسئولان باید به موضوع نوشتن کتاب و خواندن کتاب توجه ویژه‌ای داشته باشند و فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه ترویج بدهند.

قریشی تصریح کرد:  مقام معظم رهبری در خرداد ماه بصورت تصویری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صحبت کردند و برخی از مباحث را به آنها تذکر دادند. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های قانونی از جمله سوال کردن، استیضاح کردن و... برخودار هستند و نباید از این ظرفیت ها برای منافع شخصی، گروهی، و حزبی استفاده کنند بلکه باید در راستای منافع عمومی جامعه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: یکی از آسیب های که وجود دارد دخالت نمایندگان به امور اجرایی کشور از جمله عزل و نصب ها هست که مقام معظم رهبری تاکید کردند که این موضوع آسیب بسیار جدی است.

وی خاطر نشان کرد: الحمدالله نمایندگان استان ظرفیت های بالقوه ای دارند و از این ظرفیت برای سوق دادن ظرفیت های ملی به استان استفاده کنند؛ نباید نمایندگان خود را درگیر مسائل اجرایی کنند «که فلانی مدیرکل شود و فلانی نشود!» این از وظایف نمایندگان مجلس نیست.

قریشی ادامه داد: اگر مدیری  از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به عزل وانتصابی مشاوره بدهد؛ مشاوره بدهد ولی دخالت نکند.

قریشی خاطر نشان کرد: حقوق کارکنان سازمان همیاری بیش از 10 ماه است که پرداخته نشده است؛ با استاندار آذربایجان غربی نسبت به این موضوع گفتگو کردم لذا مشکلات این کارکنان باید هرچه سریع تر مدیریت و رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه ارومیه ارومیه خطبه نماز جمعه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری داشته باشند ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان