Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تونس ضمن افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب تونس با حضور در برخی از غرفه‌های منتخب در جریان آخرین تولیدات حوزه نشر و کتاب قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سی‌ و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس با حضور 150 ناشر تونسی و 300 ناشر خارجی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، موریتانی، مصر، الجزایر، عربستان سعودی، فلسطین، عراق، سوریه، اردن، عمان، لبنان، لیبی، امارات، کویت ، قطر ،فرانسه ، ترکیه ،سنگال و مجارستان و با حضور سفرای کشورهای مقیم، جمعی از وزرا و اصحاب فرهنگ و اندیشه توسط قیس سعید، رئیس جمهور تونس افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیس سعید در ادامه بازدید از نمایشگاه با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اهمیت تلاقی فرهنگی بین زبان‌های عربی و فارسی و اشاره به اصالت و عمق تاریخ تمدن پارسی، برنقش مؤثر شخصیت‌های روشنفکر برجسته پارسی در توسعه و تنوع فرهنگ‌ها تأکید کرد.

در این بازدید که حیاة قطاط القرمازی وزیر امور فرهنگی تونس، محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس و میثم فراهانی، رایزن فرهنگی نیز حضور داشتند، شیبانی ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس جمهور تونس در غرفه جمهوری اسلامی ایران، به ارائه گزارشی از تنوع موضوعات و عناوین کتب عرضه شده در غرفه مذکور پرداخت. همچنین کتب تمدن نوین اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (حفظه الله) و سیر تاریخی هنر در ایران از سوی سفیر کشورمان به رئیس جمهور تونس اهدا شد.

گفتنی است رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در تونس با همکاری مؤسسه فرهنگی انتشاراتی الهدی با عرضه بیش از 200 عنوان کتاب با موضوعات تاریخ، فرهنگ و هنر، کلام و الهیات، تفسیر، ادبیات  فارسی، کودکان، زبان شناسی و .... در نمایشگاه مذکور شرکت کرده است.

رونمایی از کتاب تاریخ تمدن اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ ای (حفظه الله)، عرضه فصلنامه فرهنگی الکترونیکی الفیروز، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، ارائه تابلوهای عکس از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران، توزیع بروشورهای مصور معرفی ایران و دیدار با اهالی فرهنگ و اندیشه کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در ایام برگزاری نمایشگاه است.

مسابقه کتابخوانی «خط مقدم» به‌مناسبت سالگرد "شهید طهرانی مقدم" برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات تون س سازمان فرهنگ و ارتباطات تون س جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت