Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در حاشیه بازدید از روند تکمیل اولین مجتمع ساماندهی پرنده فروشان مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار پرنده فروشان به دلیل نوع فعالیت خود، از آلایندگی محیطی و بهداشتی بسیار بالایی برخوردار است و بنا بر نظر کارشناسان بهداشت و دامپزشکی، حضور این مشاغل در محل‌های پرتردد، بافت‌های مسکونی و در مجاورت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، مخاطرات بسیار زیادی از جمله انتقال انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوانات را به همراه دارد و در صورتی که برخی بیماری‌ها نظیر آنفولانزای مرغی در این واحدهای صنفی بروز کند، بخش زیادی از محیط پیرامونی این واحدها آلوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت حفظ سلامت شهروندان و رعایت اصول بهداشتی باعث شد تا در اواخر سال ۹۷، عملیات اجرایی اولین مجتمع ساماندهی پرنده فروشان مشهد واقع در خیابان توس ۹۷ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شود که این پروژه تاکنون، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: این مجتمع صنفی در فضایی به وسعت بیش از یک و نیم هکتار ایجاد شده و دارای بیش از ۷۰ غرفه عرضه و فروش پرندگان و غرفه‌های خدماتی مرتبط است.

یعقوبی ادامه داد: واحدهای مختلفی نظیر کلینیک ویژه پرندگان، داروخانه اتاق قرنطینه و ایزوله، عرضه انواع دان و خوراک پرندگان، فضای نمایشگاهی و آزمایشگاهی و… در این مجتمع پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سرمایه گذار این پروژه پیش‌بینی می‌شود، نخستین مجتمع ساماندهی صنفی پرنده فروشان مشهد تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود.

کد خبر 534846

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون شهردار مشهد پرنده ساماندهي شهري کلانشهر شهر کلانشهر مشهد شهرداری مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرنده فروشان مشهد مجتمع ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب

سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی عصر _امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

طی این نشست تاریخچه مطبوعات کشور بررسی شده و از نخستین نسخه چاپ برگردان روزنامه ادب رونمایی شد.

روزنامه ادب نخستین روزنامه شهری مشهد است که ادیب الممالک فراهانی به مدت سه سال آن را به چاپ می رساند.

در ابتدای این نشست جمشید کیان فر مورخ، روزنامه نگار و پژوهشگر برجسته کشور اظهارکرد: سابقه روزنامه‌نگاری در ایران طولانی است اما روش آن در گذشته متفاوت بوده است، یادداشت‌ها یا خاطرات شخصیت‌ها و دولتمردان در گذشته روزنامه نامیده می‌شده است.

وی افزود: نخستین روزنامه کشور کاغذ اخبار است و پس از آن وقایع الاتفاقیه به دستور امیرکبیر آغاز به کار می‌کند؛ از همین رو از ابتدا سنگ بنای روزنامه در کشور بد گذاشته شد و روزنامه به ابزاری برای دولتمردان تبدیل می‌شود.

در ادامه ابراهیم حافظی، رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۳۰ نشریه در خراسان چاپ می‌شده است که در این بین فقط روزنامه خورشید چاپ برگردان شده است.

وی افزود: در نهایت با توجه به اهمیت روزنامه ادب و به همت سازمان کتابخانه ها تصمیم بر حفظ و نگهداری شمارگان روزنامه ادب به عنوان نخستین روزنامه شهری مشهد گرفته شد و امیدواریم این روند در خصوص سایر روزنامه ها ادامه یابد.

کد خبر 749504

دیگر خبرها

  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود