Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه ایمان به خدا و تسلیم در برابر فرامین الهی نقطه اشتراک همه ادیان است و تسلیم در برابر فرامین الهی عامل پیوند جوامع بشری و جوامع متدینین است، عامل ارتباط اقوام و ملت‌ها با یکدیگر است، روح و حقیقت دین همان تسلیم در برابر خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه کمال جامعه تسلیم فرمان الهی و پرهیز از محرمات است

وی بیان داشت: همه پیامبران الهی و دینی که از جانب خدا آورده اند برای این است که انسان‌ها تسلیم فرامین الهی شوند، البته با تکامل جوامع بشری، کامل‌ترین دینی که پیامبر آن را از جانب خداوند آوردند به نام اسلام نامگذاری شد، اما تسلیم در برابر فرامین الهی این حقیقت همه ادیان است، نکته اینجاست که ما به فرامین الهی عمل می‌کنیم اما جامعه متدینین به رشد و کمال لازم نائل نمی‌شود، برای حضور قلب در پنج دقیقه نماز و راز و نیاز با خدای خویش مشکل پیدا می‌کنیم، ما کارهای خوب زیاد انجام می‌دهیم اما نتیجه لازم گرفته نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: نماز گذاران در جماعت ثواب ارزشمندی را که ملائکه نمی‌توانند از جهت کمیت آن را محاسبه کنند، در اعمال خود دارند، در ایام رمضان نفس کشیدن تسبیح و خواب آن عبادت است، تلاوت یک آیه از آیات قرآن، ثواب تلاوت ختم قرآن را دارد، جامعه ما توسل‌ها دارد، زیارت‌ها، دعاها و مناجات‌ها دارد، عزاداری ماه محرم و صفر را دارد اما باز می‌بینیم نتیجه‌ای که می‌خواهیم به دست نمی‌آید، در جامعه ما آسیب‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی وجود دارد، همه اینها در نامه اعمال ثبت می‌شوند اما کارهایی انجام می‌دهیم که به مقصد نائل نشویم و مانع رسیدن ما به منزلت تقوا می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اگر کار زشت و فعل حرام انجام نگیرد، همان کار اندک مقبول درگاه الهی راه نجات ما را فراهم می‌کند، اگر مرتکب حرام نشویم، نافرمانی الهی را انجام ندهیم، کار خوب کوچک در نامه اعمال ما ثبت می‌شود و راه نجات ما را فراهم می‌کند، پس مشکل کارهایی بوده که باید انجام ندهیم، نماز، روزه، دعا، توسل، عزاداری‌ها هستند اما دلی شکسته می‌شود، زخم زبانی به کسی زده می‌شود، آبروی کسی برده می‌شود، اینها مانع رسیدن به تقوا است، جمع آوری اعمال سخت است اما نتیجه روزه و نماز خواندن را حفظ کردن سخت‌تر است، راه آن تسلیم فرمان الهی بودن و پرهیز از محرمات است.

ضرورت استقبال از واکسیناسیون کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در کشور و استان ما وجود دارد، یک شهر ما قرمز، سه شهر نارنجی و چهار شهر وضعیت زرد دارد گفت: این برای ما هشدار است، رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی و… باید مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: گسترش ویروس کرونا در کشور ما به معنای تضعیف امت اسلامی است و تضعیف امت اسلامی حرام است، ترویج و گسترش ویروس کرونا به واسطه عمل نکردن به قوانین و رعایت اصول بهداشتی و واکسن نزدن، تضعیف امت اسلامی است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) و امامت شش ساله ایشان گفت: زندگی ایشان آکنده از تلاش، جهاد و تبلیغ معارف دینی بوده و شاگردان زیادی را تربیت کردند، ایشان با اینکه در یک کمپ نظامی و تحت محاصره بودند اما برای گسترش فرهنگ تشیع و توسعه علم و دانش مجاهدت‌های فراوانی کردند، موافقان و مخالفان ایشان به علم، تقوا و شجاعت ایشان در برابر دشمنان و صبر و استقامت در برابر سختی‌ها اعتراف دارند، ایشان به عنوان یک جوان ۲۸ ساله می‌تواند الگویی در عبادت، سخاوت، زهد و ساده زیستی، ترویج فرهنگ صرفه جویی، اهتمام به دو اصل تولی و تبرا، پاسخگویی به پرسش‌های روز، تشویق عالمان و دانشمندان، رهبری مبارزات سری علیه حاکمان ظالم عباسی از برجستگی‌های آن حضرت است که امروز مورد نیاز جامع بشری و جامعه شیعه است.

ضرورت ترویج سبک زندگی صحیح

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث فرهنگ عمومی و روز فرهنگ عمومی در تقویم بیان داشت: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد، انقلاب اسلامی با هدف ارائه طرح جدیدی از حکومت داری بر پایه عدالت و خدا محوری در ایران اسلامی استوار شد و متولد شد تا منتهی به تمدن اسلامی شود، در تلاش است که فرهنگ زندگی صحیح را به عنوان یک الگو به جامعه بشری معرفی کند، تحقق تمدن اسلامی دارای دو بال و بخش است، یک بخش جنبه ابزاری و سخت افزاری دارد که شامل علم، اختراع، اکتشاف، اقتصاد، سیاست، پیشرفت و… و رشد در این حوزه‌ها است، بخش دوم سبک و فرهنگ زندگی صحیح است که شامل مسائل مربوط به خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار، رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های مختلف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید بر این مدل از رفتارهای فردی و اجتماعی شکل و شیوه صحیحی حاکم باشد افزود: تلفن همراه به عنوان یک تکنولوژی در خدمت انسان است اگر فرهنگ صحیح از آن به کار برده نشود ضرر می‌زند، اگر فرهنگ صحیح استفاده از وسیله نقلیه به عنوان یک وسیله در خدمت انسان، محقق نشود در کشور ۱۵ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و هزاران نفر مجروح می‌شوند، پس اختراع، پیشرفت و هم فرهنگ صحیح زندگی باید در کنار هم قرار بگیرند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در قرآن کریم و روایات ما برای سبک زندگی صحیح توصیه‌های زیادی شده است، افزود: همچنین در فرهنگ و سنت ایرانی ما هم برای زندگی صحیح مبتنی بر این فرهنگ توصیه‌های خوبی شده است، در این راستا بدون پیشرفت در فرهنگ زندگی صحیح رسیدن به تمدن اسلامی میسر نیست و باید اختراعات، اکتشافات در کنار فرهنگ زندگی صحیح به کار برده شود.

لزوم حاکم شدن فرهنگ اسلامی و ایرانی

وی بیان داشت: باید اعتراف کرد در این حوزه با موانعی مواجه هستیم، فرهنگ کار جمعی در ما ضعیف است، در روابط اجتماعی متقابل دچار ضعف‌هایی هستیم و حقوق متقابل را رعایت نمی‌کنیم، در محیط کسب و کار و حتی کسانی که از دانش و تجربه لازم هم برخوردار هستند، رعایت حقوق متقابل ضعیف است، افزایش طلاق، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت نکردن حقوق همسایه، نزاع‌ها و پرخاشگری‌ها، عدم صبر و شکیبایی در روابط اجتماعی، طراحی لباس‌ها به دور از سنت‌های ایرانی، فاصله با فرهنگ ایرانی و اسلامی و … از جمله این موارد است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: زیر پوست و باطن شهر خبرهایی است، قانون گریزی، سودجویی از مرتبه پایین تا قرار دادهای رانت، فساد و…، عدم توجه به کیفیت در تولیدات داخلی، زیاده رویی در مصرف، عدم حفظ کرامت بانوان در خانواده و جامعه و… از دیگر مواردی است که به فرهنگ عمومی بر می‌گردد، رعایت همه این مسائل بر پایه خرد ورزی، اخلاق و رعایت حقوق متقابل است و اینها به نحو کامل در آموزه‌های اسلامی و سنت‌های ایرانی ما وجود دارد اما جامعه ما تا حدودی از آن فاصله گرفته است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: باید علل و عواملی که این فرهنگ اسلامی و ایرانی ما را مورد تهدید قرار داده از سوی فرهیختگان و برجستگان تربیت یافته حوزه و دانشگاه شناسایی شوند و موانع از سر راه امت اسلامی و مردم استان برداشته شود تا شکوه اسلامی رقم بخورد، اگر فرهنگ صحیح بر جامعه حاکم نباشد نمی‌توان از اختراعات، اکتشافات، تکنولوژی و ابزار و وسایلی که نمود و جلوه پیشرفت هستند بهره گرفت، بلکه همین وسایل پیشرفت در اختیار زور گویان عالم و گاهی از سوی افراد معمولی به انحراف کشیده می‌شود.

وی گفت: امیدواریم متولیان فرهنگ دینی، برجستگان حوزه و دانشگاه و… همه با هم بنشینیم و برای این امر مهم چاره جویی کنیم.

واکنش به موضوع زنان کار در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به لرستان هستیم گفت: امیدواریم نتایج این سفر با سفرهای مشابه متفاوت باشد و درخواست‌های دست یافتنی مردم متدین و انقلابی لرستان در این سفر در طول یک زمان منطقی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: در این روزها هیئت‌هایی از مرکز به استان آمده اند و هیئت‌هایی از استان به مرکز رفته اند، نشست‌های متعددی برگزار شده، حل مشکلاتی مانند تورم، بیکاری، عدم رونق کسب و کار، کارخانه‌های تعطیل شده، عدم تخصیص آب و مشکل سدها و دهها مسئله دیگر خروجی این نشست‌ها باشد.

وی گفت: مهم‌تر از اینها، اجرای این تصمیمات است، کار ارزشمند است اما اینکه در استان ما بانوانی به عنوان بانوان کار به این شکل و به این شیوه مشاهده شود، زیبنده نیست، گرچه با کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام گفتگو کردیم و می‌دانیم که حمایت و کمک می‌کنند، این حمایت‌ها و کمک‌ها کافی نیست، اما درخواست کردم که تدابیری اندیشیده شود که هم کرامت بانوان حفظ شود و هم مشکلات معیشتی این دسته از افراد که مشابه و شبیه به آنها در جاهای دیگر هم هست، به صورت پایدار و دائمی رفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: داشته‌های ما در استان بیش از مشکلات است، افق برای ما روشن است، آینده برای کشور و استان ما در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… روشن است اما نیازمند است که برنامه محوری با کیفیت و کمیت مشخص روشن شوند که ما در طول برنامه هفتم، چهار سال و یک سال می‌خواهیم نرخ بیکاری را به چند درصد کاهش دهیم؟ چند درصد شغل می‌خواهیم در استان ایجاد کنیم؟ چه تعداد کارگاه و کارخانه به تولید می برگردد؟ علاوه بر بودجه استانی هر دستگاهی چند درصد از بودجه ملی و متمرکز را باید جذب کند؟ اگر جذب نکرد با این مدیر و تیمی که به همراه او هست چه واکنشی خواهیم داشت؟ از سرمایه بانک‌ها و بخش خصوصی و بهره مندی از توان داخلی به چه میزانی استفاده خواهد شد و همه اینها را راستی آزمایی کنیم.

کد خبر 5349793

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان اقامه نماز جمعه ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا کرمانشاه بارش برف بارش باران اردبیل عکس استانها سیستان و بلوچستان ایلام مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی فرهنگ زندگی صحیح تسلیم در برابر فرامین الهی فرهنگ عمومی عنوان یک فرهنگ صحیح امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی بیان کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگرد های خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با بیان این که متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت متهم: جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900186

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی