Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: سبک زندگی اسلامی خرد و کلان زندگی ما مسلمانان را شامل می‌شود. سبک زندگی، شیوه‌هایی است که برای حل نیازمندی‌های خودمان در حوزه‌های مختلف زندگی به کار می‌گیریم.

وی افزود: این شیوه‌ها و رفتارها در سبک زندگی اسلامی، بر ارزش‌ها مبتنی است و ارزش‌ها هستند که شکل‌دهنده سبک زندگی هستند و زندگی ما را سامان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ما نباید فقط برای ثواب در نماز جمعه شرکت کنیم، گفت: نماز جمعه باید به کلاس درس تبدیل شود تا انسان قبل و بعد خود را ببیند و اثر نماز جمعه را در زندگی خود ببیند.

موسوی فرد افزود: اگر سبک زندگی ما اصلاح پیدا کند و سامان داده شود، بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارند را نخواهیم دید.

امام جمعه اهواز یادآور شد: اشتغال جوانان، ازدواج، فرزندآوری، خانواده، الگوی مصرف و سایر موارد از مهم‌ترین مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی است که در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه قرار می‌گیرد و به آن‌ها تأکید می‌شود.

موسوی فرد ادامه داد: همه این مسائل الگوهای به‌هم‌پیوسته و درهم تنیده‌اند که به یکدیگر مرتبط هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه شود؛ همچنین الگوی مصرف، الگوی خوراک، پوشاک، مسکن، تفریح و نظایر آن از دیگر مواردی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به بحث فسادستیزی و ایجاد عدالت اجتماعی افزود: در یک بخشی از استان‌ها شرکت‌های فراوانی فعال هستند و هزاران میلیارد از آن بخش، پول برای کشور به دست می‌آید اما کنار این شرکت‌ها چندین شهرک فقیرنشین وجود دارد که وقتی مردم آن شهرک‌ها خود را مقایسه می‌کنند می‌گویند که این شرکت‌ها برای چه کسی تولید دارند؟

وی افزود: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند که وقتی هزاران میلیارد تومان از استان برده می‌شود در کنار این شرکت‌ها چند شهرک صنعتی ایجاد و بستر و زمینه اشتغال برای جوانان استان فراهم شود.

امام جمعه اهواز گفت: یک هزار و۸۱۱ واحد صنعتی در خوزستان دارند که اگر خط تولید این شرکت‌ها افزایش یابد، قطعاً شاهد ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان خوزستانی خواهیم بود.

موسوی فرد عنوان کرد: مدیران غیربومی وقتی به استان می‌آیند، ۴۰ تا ۵۰ نفر نیرو نیز با خود می‌آورند اما جوانان بومی منطقه بیکارند و این درد جوانان خوزستان است.

وی افزود: وقتی هم قرار است که برای اشتغال نیرویی جذب شرکت‌های خوزستانی شود، فراخوان کشوری منتشر می‌شود در صورتی که در دیگر استان‌های کشور به این شکل نیست.

امام جمعه اهواز گفت: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند همه شرکت‌های قوی که میلیارد پول برای کشور تأمین می‌کنند، ابتدا باید امنیت خود را تأمین کند و لازمه ایجاد امنیت نیز ایجاد فرصت اشتغال است.

موسوی فرد بیان کرد: دولت و مردم باید با یکدیگر همکاری کنند تا قیمت محصولات در بازار در آینده نه‌چندان دور کاهش یابد. یکی از راهکارهای کنترل‌گرانی این است که دست واسطه‌ها قطع شود.

وی گفت: باید دلالان دانه‌درشت را بر چوبه دار ببینیم. دلالان دانه‌درشت شناخته‌شده‌ای که هرگاه اراده می‌کنند و قیمت برنج و گوشت و نظایر آن را بالا می‌برند باید بالای چوبه دار بروند و دستگاه قضائی آنها را به سزای اعمالشان برساند.

کد خبر 5349874

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا کرمانشاه بارش برف بارش باران اردبیل عکس استانها سیستان و بلوچستان ایلام مراسم تودیع و معارفه امام جمعه اهواز شرکت ها موسوی فرد نماز جمعه سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران