Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بخش قابل توجهی از اقتصاد شهرستان‌های جنوبی این استان شامل مراغه، بناب، عجب‌شیر، ملکان، هشترود و چاراویماق بر مبنای کشاورزی استوار است و بارش‌ها در این منطقه برای مردمانش یک برکت الهی به شمار می‌رود و معیشت آنان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به ویژه در سالی که منابع آبی در تابستانش روی خوش به باغداران و کشاورزان نشان نداد و آب پشت برخی از سدهایش از جمله «علویان» مراغه به ته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون یکی از آرزوهای این مردم تداوم بارندگی‌هاست و به شکرانه همین بارش‌های پربرکت، طراوت و نشاط متفاوتی را از دل و جان احساس می‌کنند؛ تا جایی که بسیاری از آنان در آدینه‌ای ابری، به باغ‌راه‌های هزار رنگ پاییزی یا کوهپایه‌های برفی سرک می‌کشند و شادمانی خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند. 

بارندگی‌های اخیر در برخی از مناطق مرتفع جنوب آذربایجان‌شرقی به صورت برف ظاهر شده و حتی برخی از روستاها از جمله روستای «پیرقلی» چاراویماق را سفیدپوش کرده است. 

ارتفاع برف ناشی از کولاک در مسیر منتهی به این روستا تا حدی رسیده که خودرو شاسی‌بلند اورژانس نیز در میان برف‌هایش گیر کرده است اما همچنان مردم منطقه به واسطه این بارش‌ها سر از پا نمی‌شناسند. 

بارش برف در ارتفاعات بیش از سه هزار متری «سهند» نیز رخت سفید برای این کوه استوار به خلعت آورده و همین موضوع نویدبخش سرما در شهرستان‌های جنوبی این رشته کوه، و رو به قبله آذربایجان‌شرقی است. 

اکنون وسایل گرمایشی در همه خانه‌های این منطقه به کار گرفته شده و لباس‌های بافتنی مادربزرگ‌ها از صندوقچه‌های قدیمی بیرون کشیده شده است تا استقبال از زمستان در آبان سرد پاییزی رقم بخورد. 

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان‌شرقی، هوا در این شهرستان‌ها ابری و با ورزش باد همراه است و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق قابل پیش‌بینی است.

برچسب‌ها ملکان هشترود بارندگی بناب سهند مراغه عجب شیر چاراویماق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملکان هشترود بارندگی ملکان هشترود بارندگی بناب سهند مراغه عجب شیر چاراویماق آذربایجان شرقی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر