Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:33:05 GMT

استاندار تهران: فرونشست در ورامین جدی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۴۹۰۳

استاندار تهران: فرونشست در ورامین جدی است

گروه استان‌ها- استاندار تهران از لزوم برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در ورامین خبر داد و گفت: چاه‌های غیرمجاز منجر به کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در ورامین شده‌است و بخش عمده‌ای از مشکل فرونشست مربوط به این روند است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پیشوا، محسن منصوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار با اشاره به فرونشست زمین در جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: در کل کشور و به ویژه شرق استان تهران محدودیت بارش‌ وجود دارد و در واقع با خشک‌سالی مواجه هستیم و البته این مشکل در دشت ورامین به دلیل کمبود منابع آبی بیشتر دیده شده و به طور کلی وضعیت خوبی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌هایی که می‌تواند از فرونشست زمین جلوگیری کند اشاره کرد و افزود: باید طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کاملی که برای این منطقه در نظر گرفته شده اجرا شود.

استاندار تهران بر برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز هم تاکید کرد و گفت: باید برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت ورامین انجام شود زیرا تعداد بسیاری چاه‌های غیرمجاز در این منطقه وجود دارد که در حال کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی است.

 منصوری تصریح کرد: پیگیر حقابه های دشت ورامین هستیم تا از راه‌های تخصیص قبلی تأمین شود که باوجود برخی محدودیت‌ها اگر این حقابه تأمین شود امیدواریم بسیاری از مسائل حل شود.

شرایط ویژه 10 تا 15 درصد از مساحت کشور از نظر فرونشست/ پدیده‌ای که تأسیسات برقی را تهدید می کندچالش فرونشست زمین| پیش‌روی فرونشست زمین در دشت‌های استان کرمانشاه / نشست 3 تا 10 سانتی زمین در برخی مناطقزنگ خطر فرونشست زمین در آران و بیدگل به صدا درآمد

استاندار تهران در پایان بر اجرای طرح‌های کشاورزی نوین هم تأکید کرد و گفت: اجرای کشاورزی و آبیاری نوین هم ازجمله برنامه‌هایی است که در برنامه بودجه 1401 به شکل جدی‌تری به آن نگاه خواهد شد و همچنین طرح‌هایی همچون پوشش انهار و بتن‌سازی کانال‌های آبیاری و چنین اقداماتی که باعث جلوگیری از مصرف آب شود نیز ازجمله موارد مهم است و البته در این زمینه یاری کشاورزان نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم از این شرایط خارج شد.

انتهای پیام/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاه های غیرمجاز فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران