Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@16:31:18 GMT

فوتبال ایران فقط در یک بازی VAR دارد!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۵۴۷۹

فوتبال ایران فقط در یک بازی VAR دارد!

تصمیم داور مسابقه پیکان و ذوب‌آهن موجب شد تا یک پنالتی برگردانده شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن در حالی از ساعت ۱۶ امروز مسابقه معوقه هفته سوم لیگ برتر را در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل هم برگزار کردند که مثل سال گذشته تقابل این دو تیم یک اتفاق جنجالی به همراه داشت.

 

درست ۱۱ ماه قبل در بازی ذوب‌آهن و پیکان که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و با تساوی یک بر یک در جریان بود، بیژن حیدری داور آن بازی در دقیقه ۸۱ یک پنالتی به سود پیکان گرفت که پس از مشورت با داور چهارم تصمیم خود را تغییر داد تا دروازه ذوب‌آهن باز نشود، اما امروز این اتفاق در تقابل این دو تیم به‌صورت برعکس رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 امروز هم در تقابل پیکان و ذوب‌آهن چنین اتفاقی افتاد ولی این بار داور به سود تیم اصفهانی پنالتی گرفت و بازی که با نتیجه یک بر صفر در جریان بود، در آستانه تساوی قرار داشت ولی تیم داوری نظر خود را تغییر داد.

 

محسن سلطانی، کمک داور دوم مسابقه در دقیقه ۸۳ خطای علیرضا کوشکی، زننده گل پیکان را روی مهاجم ذوب‌آهن اعلام کرد که محمدرضا اکبریان، داور وسط هم با مکث در سوت خود دمید، اما لحظاتی بعد از تصمیم خود صرف نظر کرد.

 

در حالی که آرمان قاسمی، مدافع ذوب‌آهن در حال کاشتن توپ برای زدن ضربه پنالتی و باز کردن دروازه تیم سابق خود بود، اکبریان داور مسابقه به کنار خط عرضی زمین رفت و پس از مشورتی که با سلطانی، کمک دوم خود داشت اعلام کرد که این پنالتی نباید زده شود و بازی را مجددا به جریان انداخت.

 

در زمان اعلام پنالتی به سود پیکان نادر محمدی و غلامرضا ثابت‌ایمانی، دو بازیکن این تیم با کارت زرد جریمه شدند ولی پس از اینکه داور تصمیم خود را عوض کرد، این بار ذوبی‌ها بودند که به تیم داوری معترض شدند.

 

مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن که سال گذشته روی نیمکت پیکان نشسته و چنین شرایطی را تجربه کرده و البته اعتراضی در آن مقطع به تغییر در تصمیم داوری نداشت، امروز هم پس از صحبت دو دقیقه‌ای با اکبریان، داور بازی در کنار خط، مجددا به محوطه خود برگشت و مشغول هدایت تیمش شد.

 

هنوز مشخص نیست بین اکبریان، داور وسط و سلطانی، کمک دوم او چه گذشت که آنها در مشورت با یکدیگر تصمیم به لغو پنالتی اعلام شده به سود ذوب‌آهن گرفتند ولی آنچه مشخص بود، این است که آنها بدون VAR و بازبینی ویدئویی یا موبایلی صحنه، از تصمیم‌شان صرف نظر کردند.

ذوب آهن اصفهان پیکان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان پیکان ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری: داور دو پنالتی ملوان را ندید

به گزارش ورزش سه، محمد نوری مربی تیم ملوان پس از پیروزی مقابل سایپا در نسبت خبری حاضر شد و گفت: اول از همه از هواداران تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند و ۱۲۰ دقیقه تشویق کردند. مرسی که این فصل همراه ما بودند. ما همیشه در اینجا برای پیروزی می‌رویم. حاج مهدی تارتار بعد از بازی کمر درد داشت و عذرخواهی کرد.

او ادامه داد: در جام حذفی شرایط فرق می‌کند و دیدید که پرسپولیس و استقلال حذف شدند. تیم‌ها میآیند شگفتی درست کنند و ما هم تمرکز داریم. ۴-۵ بازیکن شانزده ساله بازی دادیم. سعی کردیم از محصولات آکادمی استفاده کنیم. بازی کاملا یک طرفه بود و بالای ۵ موقعیت داشتند. دست تک تکشان درد نکند که گذاشتند به حقمان برسیم. روی اشتباه خودمان گل خوردیم و انشاالله بتوانیم در این مسیر ادامه بدهیم.
این جام را می‌خواهیم به دست آوریم و شرایط خوبی در لیگ کسب کنیم. ما سعی داریم درباره داوری صحبت نکنیم اما ۲ بازی است که وضعیت خوبی ندارد و این بازی هم فکر می‌کنم ۲ صحنه پنالتی را ندید که فکر می‌کنم زاویه‌اش بد بوده. وقتی داخل و خارج خانه وضعیت داوری به یک شکل باشد، خوب نیست و می‌خواهیم برای بازی‌های جام حذفی از داوران باتجربه استفاده شود تا حرف و حدیثی باقی نماند.

دیگر خبرها

  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • نوری: داور دو پنالتی ملوان را ندید
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان
  • عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم
  • عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد