Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد که تمایل آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران روشن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه (به وقت تهران) در سخنانی گفت که تمایل واشنگتن برای بازگشت به برجام روشن است.

وی که طی کنفرانس خبری در پاریس صحبت می‌کرد از استقبال مقام‌های فرانسوی از وی قدردانی کرده و دیدار با مقام‌های این کشور را مثمر ثمر خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من معتقدم که این سفر تاکید مجددی بر تعهد آمریکا به همکاری با شرکایمان در سرتاسر جهان است».

کامالا هریس گفت که ما در دوران جدید قرار گرفته‌ایم که علاوه بر موضوع همه گیری ویروس کرونایی که روی داد، در برابر تغییرات آب و هوایی قرار داریم که در فوریت بالایی قرار دارد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در پاسخ به سوالی درباره بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس گفت: «ما بسیار نگران بوده و از نزدیک این شرایط را زیر نظر داریم».

هریس افزود: «من معتقدم که رژیم لوکاشنکو درگیر فعالیت‌های بسیار نگران کننده‌ای شده و چشمان جهان و سران آن، در حال نظاره رویداد‌هایی هستند که اتفاق می‌افتد».

طی روز‌های اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند.

این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

وی گفت که باید با متحدان درباره آمادگی در خصوص هرگونه همه‌گیری دیگری که ممکن است در آینده روی دهد رایزنی شود و درباره مسئولیت‌ها و تعهداتی که ملت‌های ما باید انجام دهند، صحبت شود.

کامالا هریس گفت که همه‌گیری کرونا بسیاری از ضرورت‌هایی که پیش از وقوع همه‌گیری نیاز است را برجسته کرد.

خبرنگار لوموند در این کنفرانس خبری از کامالا هریس درباره بحران اخیر در روابط میان آمریکا و فرانسه در خصوص توافق زیردریایی با استرالیا پرسیده و گفت که آمریکا چه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده دارد که هریس پاسخ داد: «هدف من از این سفر، بحث درباره این موضوع نیست اگر چه درباره آن صحبت خواهد شد. ما درباره منافع دوجانبه رایزنی خواهیم کرد و درباره چالش‌هایی که در روابطمان وجود دارد صحبت می‌کنیم. همچنین درباره اتفاقاتی که در آفریقا روی می‌دهد که بر روی امنیتمان تاثیر گذار بوده بحث خواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کامالا هریس کامالا هریس برجام توافق هسته ای کامالا هریس همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟

تازه‌ترین بسته کمک نظامی که آمریکا سرانجام تصویب شد اما این کمک ۶۱ میلیارد دلاری در مقایسه با نقشه‌ای که رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، قطره‌ای برابر دریاست!

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا سرانجام بعد از بیش از ۶ ماه مناقشه حزبی بر سر تصویب بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین به توافق رسید؛ اما نقشه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، در مقایسه با این کمک، بسیار ناچیز است!

کی‌یف در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر سر توافق بلندمدتی است که واشنگتن را در تنگنای تامین تسلیحاتی و اقتصادی و حمایت سیاسی ۱۰ ساله از اوکراین قرار خواهد داد.

زلنسکی دیروز در نطق روزانه خود از این موضوع رونمایی کرد و گفت: چنین تعهداتی برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین «کمک مورد نیاز برای ممانعت از پیشروی اخیر روسیه در میدان نبرد» را دریافت می‌کند، الزامی است.

زلنسکی افزود: در حال کار هستیم تا سطح تعهدات حمایتی را تا پایان امسال و همچنین تا ۱۰ سال آتی، روی کاغذ بیاوریم. این حمایت، کمک نظامی، مالی و سیاسی و همچنین مسائل مرتبط با تولید مشترک سلاح را در بر می‌گیرد.

اوکراین پیش از این، توافق امنیتی دوجانبه‌ای را با چندین کشور عضو ناتو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه منعقد کرده است. زلنسکی مدعی شد که قصد دارد تا این توافق بلندمدت با واشنگتن، قوی‌ترین معاهده‌ای باشد که کی‌یف تاکنون با کشورهای غربی به امضا رسانده است.

با این حال، توافقنامه‌های دوجانبه اوکراین با کشورهای غربی تاکنون فاقد تعهدات دفاعی متقابل بوده است. در این توافق‌ها صرفاً وعده کمک بلندمدت آن هم در صورت حمله‌ای در آینده داده شده و معمولاً هم الزام‌آور نیست. به عنوان مثال، توافق با برلین با یک اخطار ۶ ماهه قابل فسخ است!

اما زلنسکی گفته است که می‌خواهد توافق دوجانبه با واشنگتن، شامل سطوح مشخصی از کمک باشد. وی دراین‌باره گفته است: این توافق باید به معنای واقعی کلمه، الگو و بازتاب قدرت رهبری آمریکا باشد.

قانونگذاران آمریکایی اوایل ماه جاری بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگری را برای اوکراین به تصویب رساندند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعلل در تصویب این بسته گفته بودند که بایدن بدون هیچ راهبرد مشخصی برای پیروزی اوکراین یا صلح این کشور با روسیه، صرفاً به‌دنبال طولانی کردن خونریزی است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است