Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلینکن در نشست خبری مشترک  با "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر در واشنگتن افزود که  امروز ما دو توافق جدید امضا می کنیم. اولین توافق، قطر را به عنوان حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد کرد.
بلینکن اضافه کرد که قطر در سفارت خود در افغانستان یک بخش آمریکا ایجاد خواهد کرد تا خدمات کنسولی ارائه دهد و همچنین بر وضعیت تاسیسات دیپلماتیک آمریکا  در افغانستان نظارت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دومین توافق همکاری ما با قطر برای تسهیل سفر افغانها با روادید ویژه مهاجرتی را تسهیل خواهد کرد.
بلینکن ادامه داد که  قطر یک بازیگر مهم در منطقه برای تامین ثبات است و در یک دهه گذشته این کشور بیش از ۱.۳ میلیارد دلار به فلسطینی ها در غزه کمک کرده است.
وی اضافه کرد که آمریکا و قطر دارای روابط مشترک در زمینه های امنیت منافع اقتصادی، چالش های منطقه ای و روند رو به رشد ارتباطات مردمی هستند.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که که مساله افغانستان در چند ماه گذشته ، همکاری آمریکا و قطر را افزایش داده است و  از ۱۲۴ هزار نفر تخلیه شده از افغانستان تقریبا نیمی از آنها از طریق قطر جابجا شدند.
بلینکن گفت که از آن زمان تاکنون قطر ۱۵ پرواز به افغانستان انجام داده که به وسیله آنها صدها نفر از این کشور خارج شده اند.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها قطر آنتونی بلینکن تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر آنتونی بلینکن تحولات افغانستان قطر آنتونی بلینکن تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد