Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:46:15 GMT

کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات سپدان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۶۱۹۳

کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات سپدان نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کوهنوردان شیرازی امروز با یک دستگاه مینی بوس از شیراز حرکت و به قصد صعود به قله رنج در شهرستان سپیدان به این منطقه عزیمت کردند و در راه دچار بارش شدید برف و باران شدند.

مسئول اکیپ راهدارخانه سه چاه مستقر در جاده سپیدان به اقلید، اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر هنگام گشت اکیپ راهداری در جاده سپیدان به اقلید و مسیر منتهی به کوه رنج فردی را مشاهده کرده که از آنان کمک خواسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوطالب ناصری افزود: پس از باز گو کردن ماجرای گرفتاری کوهنوردان و گردشگران توسط این فرد سریعا یک دستگاه خودروی کمک دار اداره راهداری با ۴ راهدار در شرایط بد آب و هوایی به محل اعزام و پس از دستیابی به افراد گرفتار آنان را به راهدارخانه سه چاه انتقال دادند.

ناصری افزود: پس از نجات افراد یک دستگاه لودر و گریدر به منطقه اعزام و با بازگشایی مسیر پوشیده از برف خودروی مینی بوس گرفتار در برف را نیز به جاده اصلی انتقال دادند.

گفتنی است این عملیات نجات ۶ ساعت بطول انجامید و همه کوهنوردان و گردشگران در سلامت کامل به منطقه امن انتقال داده شدند و سپس با مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردند.

کوه رنج با ارتفاع ۳۹۸۰ متر از سطح دریا در فاصله ۸ کیلومتری شهر اردکان سپیدان قرار دارد و در طول ایام سال میزبان کوهنوردان سراسر استان و کشور است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز کوهنوردان کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار از سیلاب در این شهرستان توسط نجاتگران هلال احمر ادامه دارد.

حمدعلی کاوسی صبح شنبه ۸ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل