Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:52:24 GMT

تمرین تاکتیکی مشترک یگان های چترباز روسیه و بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۶۶۴۱

تمرین تاکتیکی مشترک یگان های چترباز روسیه و بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با تنش ها در مرزهای بلاروس و لهستان پیرامون موضوع مهاجران، وزارت دفاع روسیه از اعزام یگان های چترباز این کشور به بلاروس در راستای آمادگی رزمی نیروی هوایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه افزود که این یگان در تمرین تاکتیکی مشترک با یگان های نیروهای مسلح بلاروس شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه همچنین از مشارکت هواپیماهای نظامی روسیه در این تمرین خبر داد.

این در حالی است که نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی غرب در مرز با کشورش هشدار داده و گفت ادامه این روند می‌تواند منجر به ایجاد یک تراژدی غم انگیز شود.

بر اساس این گزارشریال «والنتین ریباکوف» نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل گفت: اوضاع در مرزهای بلاروس متشنج است، زیرا کشورهای همسایه تجهیزات نظامی خود را به آنجا آورده و هر گونه اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب غم انگیزی شود.

این دیپلمات ارشد با تاکید بر اینکه نه تنها لهستان و لیتوانی، بلکه اوکراین نیز اقدام به استقرار تجهیزات نظامی خود در مرز با بلاروس کرده، افزود: اوکراین همچنین اعلام کرده است که قصد دارد مرزبانان و سربازان بیشتری را مستقر کند.

ریباکوف اطمینان داد که روسیه و بلاروس در حال حاضر، مشغول انجام اقدامات امنیتی لازم در پاسخ به این تحرکات بوده و نیروهای هوافضا دو کشور در حال گشت زنی مشترک بر فراز مرزها هستند.

ریباکوف با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بلاروس به وزیر دفاع دستور داده که این کشور باید به تقویت بخش نظامی در آن سوی مرز، در لهستان، اوکراین و سایر کشورها به اندازه کافی پاسخ دهد، گفت: ما درک می‌کنیم که اوضاع به قدری متشنج است که هرگونه تحریک، هر اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب بسیار غم انگیزی شود.

این دیپلمات هشدار داد که بلاروس درگیر سرزنش نمی‌شود یا سعی نمی‌کند کسی را بترساند"بلکه متعهد است از منافع ملی از جمله از طریق نیروهای مسلح دولت اتحادیه دفاع کند.

لازم به ذکر است، بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لتونی، لیتوانی و لهستان، جایی که مهاجران غیرقانونی به دنبال عبور از خاک اتحادیه اروپا هستند، در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) تشدید شد. چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده اند و از ترک منطقه خودداری می‌کنند. برخی از آنها تلاش کرده اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشورهای اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس شده اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز بلاروس را به استفاده از مسئله مهاجران به عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

کد خبر 5350051

منبع: مهر

کلیدواژه: بلاروس روسیه چتر بازی رزمایش نظامی ایالات متحده امریکا عراق روسیه افغانستان رژیم صهیونیستی عربستان سعودی سوریه مصطفی الکاظمی ایران فلسطین بلاروس ترکیه لهستان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • (عکس) تمرین مشترک قهرمان بدنسازی با محمدرضا گلزار
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند