Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبانبه طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور نمایندگان دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس، اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودور به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودرو‌های خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو مُحرکه آزاد خواهد بود؛ همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: براساس اصلاح صورت گرفته، قطعاتی که صادر می‌شود باید با ثبت کد رهگیری آن صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد؛ همچنین شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نیست.

حسینی‌کیا تأکید کرد: اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا برابر نیست و باید تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیأت رئیسه ارسال می‌شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی ساماندهی صنعت خودرو واردات خودرو شورای نگهبان کمیسیون صنایع و معادن طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند