Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:45:04 GMT

ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات در عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۷۱۸۳

ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات در عراق

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هزاران نفر از معترضان عراقی به نتایج انتخابات عراق بار دیگر در برخی از شهر‌های این کشور دست به تظاهرات زدند.

منابع و رسانه‌های عراقی جمعه شب گزارش دادند که شمار قابل توجهی از این معترضان در شهر البصره (جنوب عراق) و منطقه الخضراء بغداد تجمع کرده و علیه «تقلب» و «دستکاری» در انتخابات پارلمانی اخیر شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شبکه العهد عراق، در شهر بصره، معترضان در برابر دفتر کمیساریای عالی انتخابات تجمع و تحصن کرده و شعار‌هایی علیه آمریکا، امارات و «جنین پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق سرداده و آن‌ها را به دست‌کاری در نتایج انتخابات متهم کردند.

برخی از معترضان تصاویر پلاسخارت را در خیابان‌های بغداد به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، در شهر بغداد، اما عشایر و خانواده‌های شهدای اخیر نیز در تظاهرات امروز مشارکت داشتند و خواستار محاکمه کسانی شدند که دستور شلیک به سمت معترضان را داده بودند.

افراد معترض و تحصن کنندگان همچنین خواستار محاکمه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به دلیل «کشتار تظاهرات کنندگان» شدند.

هفته گذشته در حمله نیرو‌های امنیتی به محل تجمع و خیمه‌های معترضان در منطقه الخضراء چهار نفر به شهادت رسیدند و نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

ترس دولت عراق از ادامه تظاهرات باعث شده است که نیرو‌های امنیتی باز دیگر به منظور ممانعت از ورود معترضان به منطقه الخضراء که عمده سفارت‌ها و ادارات را در خود جای داده، محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی در ورودی‌های این منطقه به صورت گسترده مستقر شده‌اند و پل «الجمهوریه» را که به این منطقه منتهی می‌شود، بسته‌اند.

این هفته نیز معترضان در برابر ساختمان وزارت برنامه ریزی عراق خیمه‌هایی را بر پا کردند.

جمعه گذشته نیرو‌های امنیتی با یورش به این منطقه این خیمه‌ها را آتش زدند و همین مسئله باعث درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی شد که چند کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی وزارت برنامه ریزی عراق تظاهرات معترضان عراقی اعتراضات به نتایج انتخابات طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی نیرو های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک زدن یک معترض توسط پلیس اسرائیل (+فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)