Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده در واکنش به مداخله اتیوپی در درگیری میان دولت اتیوپی و نیروهای شورشی در منطقه تیگرای، ۴ نهاد و دو فرد را در اریتره از جمله ارتش این کشور تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت کنترل دارایی‌های خارجی این کشور در واکنش به وخیم‌تر شدن بحران حقوق بشری و انسانی و و گسترش درگیری‌های نظامی در اتیوپی، ۴ نهاد اریتره و دو فرد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته تحریمی جدید مربوط به ارتش اریتره، حزب حاکم "جبهه مردمی برای دموکراسی و عدالت"، دو شرکت، مشاور اقتصادی حزب حاکم و رئیس دفتر امنیت ملی اریتره است.

این وزارتخانه اشاره کرد که این اقدامات طرف‌های اریتره‌ای را هدف قرار می‌دهد که "به دامن زدن به بحران و درگیری و تضعیف ثبات و وحدت دولت اتیوپی کمک کردند."

در این بیانیه تاکید شده است که "حضور نیروهای اریتره مانع از توقف خصومت های جاری و گسترش دسترسی بشردوستانه می شود."

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد که آماده است اقدامات بیشتری از جمله علیه دولت اتیوپی و جبهه آزادی بخش تیگرای اتخاذ کند و عنوان داشت: نیروهای اریتره در طول درگیری در سراسر اتیوپی فعال بودند و مسئول انجام قتل عام، غارت و تجاوز جنسی هستند.

رئیس دفتر تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا گفت: ما ادامه نقش طرف‌های اریتره‌ای درگیر در خشونت‌ها در شمال اتیوپی را که ثبات و یکپارچگی اتیوپی را تضعیف کرده و منجر به یک فاجعه انسانی شده، محکوم می‌کنیم.

این تحریم‌ها حدود ۴ هفته پس از آن اعمال شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را صادر کرد که اجازه اعمال اقدامات تنبیهی را علیه افراد و ارگان‌هایی که در بحران انسانی در اتیوپی نقش دارند، می‌داد.

ایالات متحده ۲۳ اوت نیز رئیس ستاد نیروهای دفاعی اریتره را به دلیل "نقض جدی حقوق بشر" توسط نیروهایش در تیگرای تحریم کرد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نسبت به وقوع یک "انفجار داخلی" در اتیوپی هشدار داد و گفت اگر دولت و جبهه آزادیبخش تیگرای مذاکرات را آغاز نکنند، این مساله حتمی است.

بلینکن به خبرنگاران گفت که عدم دستیابی به توافق بین دو طرف "به فروپاشی اتیوپی از درون منجر خواهد شد و این عواقبی را بر سایر کشورهای منطقه خواهد داشت و برای مردم اتیوپی و کشورهای منطقه فاجعه بار است."

او گفت: آخرین راه توقف همه اقدامات نظامی جاری و مذاکره برای آتش بس واقعی برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به تمام مناطقی است که مردم به آن نیاز دارند.

وی افزود: من معتقدم که این نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است. می‌توانم به شما بگویم که ایالات متحده سخت تلاش می‌کند تا از همه تلاش‌ها برای سوق دادن اتیوپی به این سمت حمایت کند.

در همین حال سخنگوی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای روز جمعه به رویترز گفت که این جبهه اتباع خارجی را به عنوان مزدور برای دولت اتیوپی در میدان‌های جنگ مبارزه می‌کنند، "ردیابی" و بازداشت خواهد کرد.

جنگ در شمال اتیوپی حدود یک سال پیش بین نیروهای فدرال اتیوپی و جبهه آزادیبخش خلق تیگرای که کنترل این منطقه را در دست دارد، آغاز شد و به مناطق همسایه امهره، آفار و اورومو گسترش یافته است.

اخیراً، جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای گزارش داد که به نیروهای شورشی در منطقه اورومو که در حال مبارزه با دولت مرکزی هستند، پیوسته است و از آماده شدن برای پیشروی به آدیس آبابا صحبت کرد.

دولت ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی با اعلام وضعیت اضطراری، از پرسنل نظامی بازنشسته ارتش و غیرنظامیان دعوت کرد سلاح به ست بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی آمريكا اریتره ایالات متحده دولت اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند