Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان توزیع شده است.

او افزود: از تعداد ۱۰۲ هزار و ۷۳۶ نفر جمعیت بالای ۶۰ سال در استان، ۹۲.۶ درصد معادل ۹۵ هزار و ۱۵۵ نفر از این گروه هدف دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

به افرادی که فاقد کارت واکسیناسیون کرونا باشند خدمات ارائه نمی‌شود

جزایری اضافه کرد: همچنین ۸۷.۸ درصد یعنی معادل ۹۰ هزار و ۲۴۱ نفر از جمعیت هدف بالای ۶۰ سال هر دو دُز واکسن کرونا به آن‌ها تزریق شده است.

او اظهار داشت: مجموع جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در کشور که تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۸۴۸ نفر هستند که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد، ۷۷۳ هزار و ۴۴۰ نفر است.

جزایری تصریح کرد: شاخص کشوری پوشش دهی واکسن کرونا ۸۰.۶ درصد است که ۸۱.۳ درصد جمعیت هدف استان در دُز نخست علیه کرونا ایمن شده‌اند.

او گفت: همچنین ۵۹.۶ درصد شاخص کشوری واکسیناسیون کووید۱۹ در هر دو دُز واکسن در نظر گرفته شده است که ۶۱.۳ درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جزایری بیان کرد: حدود ۸۲ درصد جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان علیه کرونا واکسینه شدند که باید اهتمام بیشتری بورزیم تا به ۸۵ تا ۸۷ درصد پوشش دهی در این گروه هدف برسیم.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه پوشش دهی واکسیناسیون کووید۱۹ دانش‌آموزان و در دُز دوم، در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت به طوری که حدود ۶۰ درصد واکسن کرونا به گروه هدف دانش آموزی تزریق شده است.

جزایری اضافه کرد: طرح اجرای مدیریت هوشمند در استان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تنظیم شده است.

او اظهار داشت: معیارها و شاخص‌های اصلی پروتکل‌های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت‌های هوشمند در استان شامل دریافت واکسن کرونا، انجام آزمایش pcr آزمایشگاهی هفته‌ای دوبار، استفاده مناسب از ماسک است.

جزایری تصریح کرد: رعایت فاصله حداقل دو متر، تامین فضای چهار متر مربع برای هر نفر به خصوص در فضا‌های بسته، تامین تهویه مناسب، شست و شو و ضدعفونی کردن دست‌ها، گندزدایی سطوح، ابزار و تجهیزات از دیگر موارد موجود در طرح مدیریت هوشمند ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها است.

او گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف با نصب برنامه ماسک در تلفن همراه به راحتی می‌توانند با وارد کردن کد ملی افراد در این برنامه وضعیت واکسیناسیون کووید۱۹ آنان را بررسی نمایند.

جزایری بیان کرد: اگر فردی واکسن کرونا را دریافت نکرده باشد پس از وارد نمودن کد ملی او در برنامه ماسک، صفحه به رنک قرمز، اگر یک دُز را دریافت کرده باشد به رنگ آبی و اگر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد به رنگ سبز نمایان می‌شود.

او افزود: استقبال اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور از طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ بسیار بالا بوده و در استان نیز به همین ترتیب بوده است بنابراین انتظار می‌رود که سایر دانشگاه‌ها نیز در این امر پیش‌قدم شوند تا واکسیناسیون این گروه هدف علیه کرونا در استان به طور کامل صورت گیرد.

جزایری اضافه کرد: با توجه به اینکه هفت شهرستان در وضعیت رنگ بندی نارنجی و سه شهرستلن در وضعیت زرد و حالت شکننده وجود دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای طرح مدیریت هوشمند در پنج حیطه را جدی بگیریم.

او ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند شامل حیطه اداری، تجاری، اصناف و آموزشی، فرهنگی و تردد‌ها است که وضعیت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ضمانت اجرا و مسئولان و ناظران طرح را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مرکز بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا را دریافت کرده چهارمحال و بختیاری مدیریت هوشمند جمعیت هدف د ز واکسن گروه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری

 به نقل از اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴  با شرکت بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری قطب جوجیتسو کشور در اِستایل‌فِایت است

نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی