Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک فاضلی، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امیدواریم این حجم از توجه و بودجه که توسط وزیر بهداشت صرف مقابله با کرونا و واکسیناسیون شده که واقعاً در جای خود کار شایسته و قابل تقدیری است، اما این موضوع نباید موجب شود که تصمیم گیران نظام بهداشت و درمان کشور از سایر موضوعات حوزه بهداشت و درمان غافل شوند.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم نسبت به بیماری‌های شایع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، به ویژه استان سیستان و بلوچستان توجه جدی تری شود و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی مورد غفلت قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی افزود: در این مناطق ممکن است فاصله یک مرکز درمانی و خانه بهداشت تا بیمارستان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر باشد، آن هم با مسیرهای روستایی سخت و صعب العبور که فاصله زمانی زیادی ایجاد می‌کند و انتقال بیمار به بیمارستان دشوار، پر هزینه و زمان بر است.

به گفته نماینده مردم سراوان، باید با تجهیز و توانمندسازی خانه‌های بهداشت، هم از منظر بحث پیشگیری و هم از منظر خدمات درمانی، شرایطی را فراهم کرد که بیماران به امکانات لازم دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این موارد، تأمین سرم‌ها و پادزهرهای ضد عقرب و ضد مار است، چرا که با توجه به خصوصیات جغرافیایی در مناطق روستایی و حتی مرزی، عقرب زدگی و مار گزیدگی شایع است و باید بلافاصله سرم‌ها و پادزهرهای مربوطه به بیمار تزریق شود و انتقال بیمار به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر آن طرف تر، واقعاً مخاطرات زیادی را برای سلامت وی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: علاوه بر ضرورت توزیع مناسب و گسترده سرم‌ها و پادزهرهای لازم برای عقرب زدگی و مار گزیدگی، لازم است که پزشکان نیز آموزش‌های تخصصی‌تری در رابطه با مقابله با این موارد دریافت کرده باشند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنم که وزارت بهداشت نسبت به تجهیز خانه‌های بهداشت در مناطق محروم و صعب العبور، اهتمام بیشتری داشته باشد و مراقب باشند که اثرگذاری خانه‌های سلامت و مراکز بهداشتی که واقعاً جزو طرح‌های ارزشمند و توانمندی‌های قابل افتخار کشورمان است، کاهش پیدا نکند.

کد خبر 5350097

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه بهداشت ملک فاضلی سراوان واکسن کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا چاقی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شیوع کرونا واکسن دیابت سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت ریسک بیماری قلبی سازمان نظام پزشکی خانه های بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، با افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون، ۳۸۸ خانوارازخدمات درمانی وبهداشتی بهره‌مند شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان