Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار جدید قم در سفر به شهرستان کهک، بر لزوم توجه به توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری مذهبی، راه دسترسی و ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در سفر خود به شهرستان کهک که با همراهی برخی مدیران استانداری صورت گرفت، با اشاره به لزوم عمل به تکالیف اجرایی و خدمت به مردم گفت: توسعه زیرساخت‌ها، رفع موانع و ایجاد ادارات در شهرستان شهیدپرور کهک باید بیش‌ازپیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موقعیت گردشگری کهک و حضور گردشگران در این شهرستان افزود: باید از این ظرفیت در زمینه توسعه گردشگری مذهبی بهره برداری شود و در کنار آن مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی موضوع راه دسترسی و خدمات بهداشت و درمان در سطح شهرستان کهک را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در راستای بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای عملی در این زمینه ها، برگزاری نشست هم اندیشی با شوراها و دهیاری های این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت اقناع سازی و اطلاع رسانی اهمیت فرآیند واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا در تمام استان ادامه داد: در راستای ترویج واکسیناسیون در سطح شهرستان ها مدیران مرتبط با جدیت پیگیر امور باشند.

استاندار قم با بیان ضرورت احصای مشکلات و موانع توسعه شهرستان تازه تاسیس کهک تصریح کرد: مدیران استان و شهرستان کهک تمام توان خود را برای رفع این موانع به کار ببرند.

در این برنامه یک روزه که با غبارروبی مزار شهدای والامقام گلستان شهدای کهک و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان آغاز شد، مسایل مربوط به گردشگری مذهبی، راه های دسترسی، توسعه روستاها و بوم‌گردی، ایجاد مراکز آتش نشانی و موضوع گازرسانی به روستای امامزاده اسماعیل(ع) مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمد تقی شاهچراغی روز دوشنبه  طی آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی از علما و مسئولان کشوری و استانی به عنوان یازدهمین استاندار قم فعالیت خود را آغاز کرد و جایگزین بهرام سرمست شد.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است و این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و سه شهر سلفچگان، دستجرد و قنوات است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار قم گردشگری مذهبی شهرستان کهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری