Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار خانوار در استان به‌دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند. - اخبار استانها -

اسداله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما تامین سوخت یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر در مناطق روستایی و برای کشاورزان و بهره‌برداران است، اظهار داشت: ذخیره‌سازی لازم برای سوخت‌رسانی به‌ویژه در فصل سرما انجام شده و عشایران و روستائیان مشکلی در این باره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 152 هزار خانوار در استان به‌دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند، گفت: 900 باب فروشندگی در استان کار توزیع نفت سفید روستایی را برعهده دارند و سوخت مورد نیاز خانوار‌های فاقد گاز طبیعی بدون مشکل و از طریق فرایند الکترونیکی و با نرخ مصوب به مصرف‌کنندگان تحویل داده شده است.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر روستائیان استان با آن مواجه هستند این است که اداره گاز در برخی روستا‌ها اقدام به لوله‌کشی و نصب المک گاز کرده است، ابراز داشت: ساکنان آن مناطق به‌دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند لوله‌کشی گاز کنند و  در فهرست خانوار‌های گازسوز بحساب می‌آیند و نفت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده با شرکت گاز اسامی آن‌ها ثبت و سوخت برای آن‌ها شارژ شده است. در تلاش هستیم تا بتوانیم سوخت دوم کارخانه‌ها را طوری تامین کنیم که در فصل سرما اگر با قطعی گاز مواجه شدند خللی در روند فعالیت آن‌ها ایجاد نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اظهار داشت: میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در 7 ماهه امسال 304 میلیون و 636 هزار مترمکعب بوده که نسبت به پارسال 299 میلیون و 856 هزار مترکعب 1.6 دهم درصد رشد داشته است.

تأمین سوخت روستاهای استان سمنان در دستور کار قرار گیردتولید سیمان با سوخت پلاستیکی؛ کمک به سیستم بازیافت یا آلایندگی هوا؟

وی مصرف روزانه سوخت استان را حدود 12 میلیون لیتر اعلام و با اشاره به شرایطی که در بحث کاهش محدودیت‌های کرونایی به وجود آمده، تردد‌ها افزایش یافته و این مسئله باعث افزایش مصرف بنزین شده است، افزود: در 7 ماهه امسال یک میلیارد و 225 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین در فارس مصرف شده که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

طاهری، افزایش بازده سوخت خودروها، سازگاری با محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ارتقای میانگین طول عمر ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از نفت‌گاز یورو دانست و افزود: در همین مدت 252 میلیون لیتر نفت گاز یورو در مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی فارس توزیع شده‌است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از تامین و توزیع 2 میلیارد و 462 میلیون لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل 877 میلیون مترمکعب، صنایع 88 میلیون مترمکعب، برق (نیروگاه) 187 میلیون مترمکعب، 233 میلیون مترمکعب کشاورزی، 10 میلیون مترمکعب نیرو‌های مسلح و سایر 671 هزار مترمکعب بوده است.

وی از ارسال بیش از حدود 110 میلیون لیتر نفتگاز به 4 نیروگاه سیکل ترکیبی فارس از ابتدای امسال تا مهرماه 1400 خبر داد و افزود: همچنین یک میلیارد و 400 میلیون لیتر سوخت هواپیما از طریق مراکز سوختگیری منطقه فارس به پرواز‌های داخلی و خارجی عرضه شد. همچنین با اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت، 233 میلیون مترمکعب نفت گاز در بین مصرف کنندگان بخش کشاورزی استان فارس توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به فعالیت 297 جایگاه عرضه سوخت در سطح استان، گفت: فارس از نظر تعداد جایگاه رتبه دوم و از نظر میزان مصرف سوخت رتبه چهارم در کشور است.

انتهای پیام/424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون مترمکعب میلیون لیتر حال حاضر میزان مصرف نفت سفید فصل سرما نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد