Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس مصوبه جدید کنگره آمریکا شرکت های هواوی و زد تی ای تهدید امنیت ملی محسوب شده و حق دریافت مجوزهای تجهیزات جدید از رگولاتورهای ایالات متحده را ندارند.

قانون مذکور که قانون تجهیزات ایمن نام دارد، تازه ترین تلاش دولت آمریکا برای مقابله با شرکت های مخابراتی چینی و شرکت های فناوری است که در تاریخ 28 اکتبر به اتفاق آرا به تصویب سنای آمریکا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون در ابتدای اکتبر با 420 رای موافق در برابر 4 رای مخالف به تصویب کنگره نیز رسیده بود.

امضای این قانون چند روز پیش از برگزاری نشست مجازی بایدن و شی جین پینگ، رهبر چین صورت گرفت. انتظار می‌رود این دیدار روز دوشنبه برگزار شود، زیرا تنش‌ها بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت‌های نظامی بین دو کشور کماکان وجود دارد.

قانون جدید، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا را ملزم می کند که دیگر هیچ درخواست مجوزی را از سوی هواوی و زد تی ای برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی امریکا ایجاد می کنند بررسی یا تأیید نکند. از سال 2018 تا به حال بیش از 3000 درخواست این چنینی از سوی هواوی ارائه شده است. با این مصوبه هواوی و زد تی ای دیگر قادر به ارائه خدمات از طریق شبکه های مخابراتی آمریکا نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا قانون هواوی زد تی ای زد تی ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟