Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:31:47 GMT

خطر انتقال ویروس کرونا به حیات وحش

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۸۰۶۰

خطر انتقال ویروس کرونا به حیات وحش

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، تحقیقات جدید نشان می‌دهد گوزن‌ها  ویروس کرونا را از انسان‌ها دریافت می‌کنند و به حیوانات دیگر منتقل  می‌کنند. چنین مشکلی برای گونه‌های دیگر از جمعیت‌های حیوانی نیز وجود دارد و این موضوع پیامدهای نگران کننده‌ای دارد که مهار ویروس را دشوار کرده و احتمال ایجاد سویه‌های جدید را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پژوهشی که در منطقه آیووا آمریکا انجام شد، حدود یک سوم از جمعیت گوزن‌ها که در این منطقه در طول نه ماه نمونه‌گیری شدند، ویروس فعال داشتند و ۸۰% از آن‌ها بین ماه‌های نوامبر و ژانویه بیشترین میزان ابتلا یعنی ۸۰% را نشان دادند.  

این پژوهش، نتایج تحقیقات قبلی که در آن اعلام شده بود یک سوم گوزن‌ها در یکی دیگر از ایالت‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند را تایید می‌کند.

بر اساس تحلیل انجام شده بر این تحقیقات، این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از انسان‌ها از طریق تماس‌های گوناگون به گوزن منتقل شده و سپس در میان دیگر گوزن‌ها منتشر شده باشد.

نتایج این تحقیقات دانشمندان را حیرت زده کرد. آن‌ها احتمال مبتلا شدن گوزن را می‌دادند اما ابتلای چهار عدد از پنج گوزن در اوج ابتلا و شدت انتقال آن بین حیوانات حیرت آور بوده است.

 تا کنون در سراسر جهان کرونا در گربه‌ها، سگ‌ها، راسوها، یوزپلنگ‌های آمریکایی و گوریل‌ها گزارش شده است. کارشناسان می‌گویند ویروسی که می‌تواند بین حیوانات و انسان‌ها انتقال یابد، حذف آن بسیار دشوارتر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حیات وحش آمریکا ویروس کرونا جهان ویروس کرونا گوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد