Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در رابطه با ایجاد ندامتگاه در شهرستان گفت: ساخت ندامتگاه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ضروری است و دستگاه قضای سلسله با قاطعیت آن را اجرا خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سلسله، چند روزی است که با قوت یافتن زمزمه ایجاد ندامتگاه برای زندانیان الشتری در منطقه هنام شهرستان سلسله، واکنش‌های منفی از سوی اهالی منطقه هنام در فضای مجازی و واقعی شهرستان ایجاد شده و مردم این دهستان مخالف احداث ندامتگاه در این منطقه هستند، به همین علت سراغ دادستان عمومی و انقلاب سلسله رفته و پیگیر ماجرا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سلسله در این رابطه اظهار داشت: زندان از نیازهای ضروری هر شهرستان است، هر شهرستانی در استان باید به منظور جلوگیری از آسیب به خانواده زندانیان ندامتگاه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه وجود ندامتگاه در شهرستان نقش مهمی در آسایش روانی خانواده‌های زندانیان، کاهش هزینه‌های رفت و آمد و تسهیل در ملاقات‌ها دارد افزود: هم اکنون برخی شهرستان‌های استان از جمله خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز دارای ندامتگاه هستند و پلدختر نیز در مراحل پایانی ساخت است و در دلفان نیز زمین واگذار شده و در شهرستان سلسله نیز طرح مطالعاتی آن تکمیل و امسال در ردیف بودجه ملی قرار می‌گیرد.

آزادپور عنوان کرد: جانمایی و کارشناسی‌های لازم از نظر دارا بودن شرایط و استاندارهای لازم برای ساخت ندامتگاه از طریق یک هیئت اعزامی از تهران تایید و زمین مورد نظر نیز متعلق به منابع طبیعی بوده و در محدوده یا حریم هیچ روستایی قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در احداث ندامتگاه شهرستان مردم تعیین تکلیف کننده نیستند، بیان کرد: ملک واگذاری شده متعلق به دولت بوده و معارض ندارد، ضمنا برای جانمایی کلیه موارد از جمله مسیر دسترسی و زیرساخت‌های اولیه از جمله آب ،برق و گاز و... در نظر گرفته شده است.

وعده شهردار تهران برای اتصال مترو به ندامتگاه تهران بزرگ ندامتگاه جدید کاشان پس از 12 سال به بهره‌برداری رسید

مدیران عالی و شورای تامین شهرستان تعیین کننده هستند

آزادپور عنوان کرد: شهرستان مدیر دارد، دستگاه قضا و مدیران عالی استانی، شهرستانی و شورای تامین در این زمینه تصمیم گیرنده هستند.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به شهرستان سلسله و منطقه هنام گفت: بیش از 200 نفر زندانی تحت قرار و محکومین قطعی و محکومین مالی اعم از مرد و زن به اتهامات مختلف، در زندان پارسیلون و مرکزی خرم‌آباد در حال تحمل حبس هستند و البته تعداد دیگری از متهمین و محکومان شهرستان سلسله در زندان‌های مختلف کشور نیز در حال تحمل حبس هستند و این امر مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده متهمین و محکومان به وجود آورده که بعضا غیر قابل جبران هستند.

وی بیان کرد: عمده جرم‌های صورت گرفته در شهرستان در زمینه مواد مخدر،( حمل و نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر) سرقت و زمین خواری و کوه خواری و تصرف غیر مجاز اراضی ملی و حرائم و بسترها، و سایر جرائم... است و البته در شهرستان جرائم سازمان یافته نداریم.

آزادپور تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیریت جدید دستگاه قضا زمین مورد نیاز این طرح واگذار شده، مراحل قانونی واگذاری نیز انجام شده و در مرحله صدور سند است و امسال در ردیف بودجه قرار می‌گیرد و از سال آینده پیش بینی می‌کنیم که عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

سال آینده ندامتگاه سلسله در ردیف بودجه ملی قرار می‌گیرد

وی اظهار داشت: با توجه به وسعت کم استان لرستان، باید ندامتگاه‌هایی که در حال احداث است تامین بودجه و به اتمام برسند و سپس ساخت ندامتگاه دیگر آغاز شود و چون در حال حاضر ندامتگاه پلدختر در حال ساخت است، امیدواریم سال آینده ندامتگاه سلسله در ردیف بودجه ملی قرار گرفته و به استانداری اعلام و ارسال شود.

وی با انتقاد از فرهنگ غلط برخی از اهالی منطقه، گفت: انتظار می‌رود مردمی که داعیه سواد و فرهنگ دارند و این دو اصالت را جزیی از خصایص خود می‌دانند در مواجه شدن با چنین مسائلی قدری آینده نگر بوده و سنجیده تر رفتار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله تاکید کرد: متاسفانه سال‌هاست که به خاطر این رفتارهای نسنجیده شهرستان سلسله از بسیاری از زیرساخت‌ها محروم شده است، شهرستان به خاطر اهدا نکردن چند صد متر زمین هنوز فاقد پزشکی قانونی است، سیستم پایش تصویری ندارد، ندامتگاه و کمپ دولتی برای ترک معتادین ندارد، در حالی که اغلب شهرستان‌ها دارند.

وی منشا تمامی این محرومیت‌ها را رفتارهای غلط عده‌ای افراد معلوم الحال و دارای منفعت شخصی عنوان کرد و گفت: این افراد به خاطر منافع شخصی خودشان مردم را تحریک می‌کنند، سوال بنده به عنوان دادستان شهرستان این است که ساخت ندامتگاه چه آسیبی به مردم می‌زند؟ مگر این زندانیان فرزندان و همسران همین اهالی نیستند؟

ندامتگاه مزاحمتی برای اهالی منطقه ندارد

آزادپور عنوان کرد: زندان یک ساختمان محصور با دیوارهای بلند است که در مکانی دور از روستاها که متعلق به هیچکس نیست احداث خواهد شد و مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی‌کند.

دادستان سلسله وجود ندامتگاه را جزء مبلمان و زیرساخت‌های اساسی برای هر شهر و استان دانست و تصریح کرد: شهرستان سلسله دارای حدود 200 زندانی است که باید هر هفته برای دنبال کردن وضعیت آنها به استان مراجعه کنیم و خانواده‌های آنها برای ملاقات و پیگیری امورشان در رفت و آمد باشند که هزاران آسیب اجتماعی به همراه دارد.

وی با اشاره به معضل سایت خرگوشناب بیان کرد: متاسفانه سالهاست که نتوانسته‌ایم سایت دفع پسماند شهرستان را از منطقه خرگوشناب به مکانی کم خطر انتقال دهیم و دلیل اصلی آن رفتار غلط مردم است که دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

آزادپور افزود: وقتی کارشناسان محیط زیست تشخیص می‌دهند که جایی برای تغییر سایت دفع پسماند مناسب است اما مردم محلی مقاومت می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم به مرحله‌ای برسیم که فرهنگمان را در راستای منفعت جمعی اصلاح کنیم.

مردم ندانسته با افراد ذی نفع همراه می‌شوند

آزادپور تصریح کرد: این رفتارها عمدتا از سوی افراد ذی نفع که منفعت و مطامع شخصی دارند رخ می‌دهد و مردم نیز ندانسته با این افراد همراه می‌شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مدت کوتاه حضورمان در شهرستان یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم، موضوع فوتی‌های شهرستان و نداشتن پزشکی قانونی و مکانی استاندارد برای معاینه اجساد و صدور جواز دفن است.

دادستان سلسله با اشاره به بافت عشیره‌ای شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه اجساد شهرستان به جای اینکه در شهر خودمان و توسط پزشک خودمان معاینه شوند باید به مرکز استان ارسال شوند و خانواده فرد متوفی چند روز برای تحویل جسد معطل شوند، در صورتی که اگر مردم همکاری و زمین مورد نیاز را تامین می‌کردند اکنون با این مشکل مواجه نبودیم.

اجازه نمی‌دهیم منفعت طلبان در مقابل اجرای قانون بایستند

وی تصریح کرد: در فراهم کردن زیرساخت‌ها مردم موثر بوده ولی تعیین تکلیف کننده نیستند، در دوران مدیریت جدید به کسی اجازه نمی‌دهیم که با (منفعت طلبی و سیاه نمایی و تحریک مردم به اغتشاش) در مقابل قانون بایستند و در صورت مشاهده وفق مقررات و در چارچوب قانون با تشکیل پرونده و اعلام جرم قاطعانه به اتهاماتش رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/642/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت ندامتگاه شهرستان سلسله ردیف بودجه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر بازرسی منطقه ۹ تهران گفت: در بازدید از نواحی منطقه، ساخت و ساز غیرمجاز در شرکت نخ کار مشاهده شد که مالک بدون دریافت مجوز در حال ساخت و ساز بود.

احسان مقدسی افزود: پس از احراز تخلف، با پیگیری‌های لازم، ساخت و ساز متوقف و پرونده برای برخورد قانونی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد.

مدیر بازرسی منطقه ۹ تاکید کرد: بازدید‌های میدانی به منظور حفظ و صیانت از فضای شهری و کنترل ساخت و ساز‌های غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

احسان مقدسی با تاکید بر اینکه اهتمام و جدیت در کنترل تخلفات ساختمانی در توسعه ساخت و ساز اصولی شهری تاثیرگذار خواهد بود، از شهروندان خواست هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را برای پیگیری به سامانه ۱۳۷ پلاس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران