Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس از قزوین، هنگامی که موتور شما روشن است، دینام باتری را شارژ می کند و در واقع سوخت تمام سیستم های الکتریکی ماشین شما را تامین می کند. از این بابت غافل نشوید، باتری زمانی که ماشین شما خاموش است، جریان الکتریکی را به خودروی شما می‌رساند، و زمانی که آماده راه‌اندازی موتور هستید، باتری انرژی استارت را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دینام و باتری با هم کار می کنند تا سیستم های الکتریکی ماشین شما را تامین کنند. هنگامی که باتری بد است ، ماشین خود را شروع مشکل دارند. و به همین ترتیب، یک وسیله نقلیه فقط می تواند برای مدت کوتاهی کار کند اگر دینام آن کار نکند.  اگر ماشین شما روشن نمی شود، احتمالاً به این معنی است که با باتری یا دینام خود مشکل دارید. کاهش آن به این دو گزینه - دینام بد در مقابل . باتری بد - به این معنی است که شما 50-50 شانس برای درست کردن آن دارید.
تست باتری سوزوکی می تواند به تشخیص شما برای علت روشن نشدن خودرو کمک کند.
با تلاش برای استارت زدن ماشین خود شروع کنید. اگر کار می کند، که ممکن است به نظر می رسد وعده، اما سوال بزرگ است، می توانید آن را بر روی خود را شروع کنم؟ اگر نمی تواند، احتمالا باتری مرده است که باعث مشکل شما شده است. احتمال دیگر این است که موتور شما برای مدت کوتاهی روشن شود و سپس قدرت خود را از دست بدهد. این می تواند به این معنی باشد که دینام باتری را شارژ نگه نمی دارد.
چگونه بفهمیم دینام خراب است؟
برخی از علائم هشدار دهنده خاموش شدن دینام شبیه به نشانه های خاموش شدن باتری ماشین است. چراغ‌های کم نور نشانه‌ای است که منطقی است زیرا دینام بخشی از سیستم الکتریکی خودرو شما است. گاهی اوقات ممکن است بویی مانند سوختن چیزی به دلیل اصطکاک ناشی از تسمه بدهد. 
بیشتر خودروهای مدرن، لازم نیست به دنبال نشانه‌هایی از خاموش شدن دینام باشید، زیرا چراغ داشبورد دارند که نشان می‌دهد دینام کار نمی‌کند. اما اگر احتمالاً مشکل برق دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که به یک سیستم کامپیوتری اعتماد نکنید.
با استفاده از باتری سوزوکی می توانید از خدمات باتری سوزوکی استفاده کنید و تست باتری خودرو خود را به صورت رایگان انجام دهید.
چگونه بفهمیم باطری ماشین شما تمام شده است؟
موتور شما روشن نمی شود یا به سختی واژگون می شود - هر دو نشانه احتمالی از کار افتادن باتری ماشین هستند.  دیگری نور کم، داخل خودرو و چراغ های بیرونی است.   اگر چراغ های داشبورد کم نور باشد، به احتمال زیاد به باتری اشاره می کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید چراغ‌ها، رادیو و پنجره‌های خودکار خاموش هستند. سپس دوباره ماشین را روشن کنید.
باتری سوزوکی دارای طول عمر سه ساله و ضمانت 16 ماهه است که می توانید از گارانتی آن استفاده کنید.
هنگامی که ماشین خود را به سرعت روشن می کنید، نشانه های دیگر از شارژ باتری ماشین را می توان مشاهده کرد. اگر شروع می شود موتور و بقایای در حال اجرا برای یک مقدار خوبی از زمان، اما شما می توانید دوباره شروع کنید بعد از شما آن خاموش است، پس از آن شما احتمالا یک باتری مرده و باید فورا آن را عوض کنید.
می توانید از خدمات باتری سوزوکی استفاده کنید و با خیال راحت باتری را بر روی خودرو خود نصب کنید.
از نظر احساسی زیاد به باتری خود وابسته نشوید. اگر به درستی نگهداری شود، باتری خودرو می تواند تا هفت سال دوام بیاورد. از سوی دیگر، دینام ساخته شده است تا زمانی که ماشین شما قار کند دوام بیاورد، اگرچه همیشه اینطور نیسنگهداری
چند علامت جایگزین بدی که باید مراقب آنها باشید. شخصی که کلید را در جرقه می چرخاندشخصی که کلید را در جرقه می چرخاند
اگر قبلاً واژه «آلترناتور» را شنیده‌اید، احتمالاً می‌دانید که بخشی ضروری از وسیله نقلیه شماست. اما دینام دقیقا چه کاری انجام می دهد ؟ به بیان ساده، دینام شما باتری ماشین شما را شارژ نگه می دارد و به شما امکان می دهد ماشین خود را روشن کنید و از لوازم الکترونیکی مانند چراغ های جلو و رادیو خود استفاده کنید. اگر با مشکل دینام خودرو مواجه هستید، ممکن است متوجه شوید که خودروی شما بیش از چند دقیقه روشن نمی شود یا روشن نمی ماند. با این حال، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، احتمالاً با یک یا چند مورد از این هفت نشانه خرابی دینام مواجه خواهید شد.
نورهای کم یا بیش از حد روشن: هنگامی که دینام شروع به از کار افتادن می کند، ولتاژ ناسازگاری را به لوازم جانبی الکترونیکی شما می دهد. به طور کلی، این به شکل تجهیزاتی است که عملکرد ضعیف یا بیش از حد دارند، مانند چراغ های جلو که یا خیلی کم نور هستند یا بسیار روشن هستند. همچنین ممکن است نورهای سوسوزن یا نورهایی را تجربه کنید که به طور نامنظم از روشن به کم نور می شوند و بالعکس.
باتری مرده: گاهی اوقات یک باتری مرده فقط یک باتری مرده است - پس از چند سال استفاده به پایان عمر خود رسیده است - یا ممکن است به طور تصادفی چراغ های جلو را تمام شب روشن گذاشته باشید. با این حال، در مواقع دیگر، باتری مرده می تواند نشانه ای از خرابی دینام شما باشد.
دینام بد باتری را به اندازه کافی شارژ نمی کند در حالی که موتور در حال کار است و باعث می شود شارژ سریعتر از حد معمول تخلیه شود. یکی از راه‌های آزمایش اینکه آیا مشکل مربوط به باتری است یا دینام، این است که خودرو را به سرعت روشن کنید . اگر ماشین خود را به سرعت روشن کنید و همچنان کار کند، ممکن است باتری شما به زودی نیاز به تعویض داشته باشد. با این حال، اگر ماشین را به سرعت روشن کنید و کمی بعد دوباره از بین برود، ممکن است به این معنی باشد که دینام شما انرژی کافی به باتری نمی‌رساند.
با امداد باتری تماس بگیرید و بهرین و با کیفیت ترین باتری را سفارش دهید.
لوازم جانبی کند یا نادرست: دینامی که برق کافی را برای وسایل الکترونیکی خودروی شما تامین نمی کند، اغلب باعث کندی یا عدم کارکرد لوازم جانبی می شود. اگر متوجه شدید که پنجره‌هایتان بیشتر از حد معمول بالا و پایین می‌رود، یا اگر گرمکن صندلی‌تان احساس خاموشی می‌کند، یا حتی اگر سرعت‌سنج و سایر ابزارها شروع به خراب شدن کردند، ممکن است مشکل دینام داشته باشید.
بسیاری از وسایل نقلیه مدرن همچنین دارای یک لیست اولویتی از تجهیزات برنامه ریزی شده در خودرو هستند که به رایانه داخلی می گوید اگر دینام برق کافی را تامین نمی کند، ابتدا برق را از کجا قطع کند. به این ترتیب، اگر با دینام معیوب رانندگی می کنید، قبل از قطع برق چراغ های جلو، برق رادیوی خود (یا سایر لوازم جانبی غیر ضروری) را از دست خواهید داد.
مشکل در شروع یا توقف مکرر: همانطور که قبلا ذکر شد، مشکل در راه اندازی موتور ممکن است به این معنی باشد که دینام شما باتری را شارژ نمی کند . این به این معنی است که وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید، تنها چیزی که می‌شنوید صدای کلیک به جای خرخر موتورتان است.
با خرید از امداد باتری می توانید با کیفیت ترین باتری را همراه با گارانتی تعویض معتبر تهیه کنید.
از سوی دیگر، اگر خودروی شما مکرراً در حین رانندگی متوقف می‌شود، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که شمع‌ها برای روشن نگه داشتن موتور برق کافی از دینام دریافت نمی‌کنند.
صداهای غرغر یا ناله: اتومبیل ها صداهای عجیب و غریب زیادی تولید می کنند - برخی بی ضرر هستند در حالی که برخی دیگر می توانند نشان دهنده مشکلات مکانیکی جدی باشند. اگر از زیر کاپوت صدای غرغر یا ناله شنیدید، ممکن است مشکل دینام داشته باشید که باید در اسرع وقت توسط یک متخصص بررسی شود.
این صدای غرغر یا ناله زمانی اتفاق می‌افتد که تسمه‌ای که قرقره دینام را می‌چرخاند ناهمتراز شود یا به کناره قرقره ساییده شود. در صورت خراب شدن یاتاقان های چرخاننده شفت روتور نیز ممکن است این صدا را بشنوید.
بوی سوختن لاستیک یا سیم : بوی بد سوختن لاستیک یا سیم می تواند نشان دهنده این باشد که قسمت هایی از دینام شما شروع به فرسودگی کرده است. از آنجایی که تسمه محرک دینام تحت کشش و اصطکاک دائمی است و به دلیل نزدیک بودن به موتور داغ ممکن است به مرور زمان فرسوده شود و بوی ناخوشایندی از لاستیک در حال سوختن متصاعد شود.
به طور مشابه، اگر دینام شما بیش از حد کار می کند یا سیم های آن فرسوده یا آسیب دیده است، ممکن است بوی سوختگی شبیه به آتش سوزی الکتریکی را استشمام کنید. دینام بیش از حد کار می کند سعی می کند الکتریسیته زیادی را از طریق سیم های خود عبور دهد و باعث گرم شدن ناایمن آنها می شود. سیم های آسیب دیده همچنین در برابر جریان الکتریسیته مقاومت ایجاد می کنند و باعث گرم شدن سیم ها و انتشار بوی بد می شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین خرید باتری سرعت روشن باتری سوزوکی استفاده کنید چراغ های جلو ماشین خود باتری ماشین لوازم جانبی خودروی شما ماشین شما روشن کنید بیش از حد چراغ ها سیم ها کم نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم) نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو (فیلم) با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)

دیگر خبرها

  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟