Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:28:09 GMT

۴۷ نامزد رد صلاحیت شده در تکاپو برای بازگشت به شوراها

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۸۴۲۷

۴۷ نامزد رد صلاحیت شده در تکاپو برای بازگشت به شوراها

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شوراها، گفت: نمایندگان معتقدند باید رأی هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها رأی قطعی و نهایی باشد و دیوان عدالت نباید این رأی را نقض و یا ابطال کند.

وی افزود: ۴۷ نفر از نامزدهای انتخابات شورا که رد صلاحیت شده اند، به دیوان عدالت مراجعه کرده و نقض رأی گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با این رأی یا انتخابات را متوقف کردند و یا به دنبال بازگشت به شوراها هستند.

شاکری تصریح کرد: بنابراین اعضای هیئت نظارت مرکزی که از نمایندگان مجلس هستند به دلیل زیر سوال رفتن اختیارات این هیئت از سوی دیوان چنین طرحی را ارائه کردند که کلیات آن در صحن علنی به تصویب رسید.

کد خبر 5348528

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت نظارت مرکزی قانون انتخابات شوراها مجلس اقبال شاکری مجلس شورای اسلامی صحن مجلس بازار بورس دولت سیزدهم ایالات متحده امریکا رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ برجام علی باقری سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی علی شمخانی ارتش جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس