Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:44:22 GMT

نجات معجزه آسای دو خانم از ارتفاعات توچال

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۸۶۷۳

نجات معجزه آسای دو خانم از ارتفاعات توچال

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شب گذشته طی اطلاعی که به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران داده شد؛ دو خانم به دلیل تغییرات جوی و کولاک شدید گرفتار شده بودند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: این دو خانم خوشبختانه موفق شده بودند که خودشان را به جان پناه موجود در قله توچال خود را برسانند اما با توجه به اینکه تجهیزاتشان برای اقامت شبانه نبود امکان بروز آسیب جسمی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در همان وضعیت یک گروه کامل از گروه امداد و نجات ویژه کوهستان با هماهنگی‌های صورت گرفته به همراه جمعی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و چند نفر از ورزشکاران هیئت کوهنوردی استان تهران که همیشه همکاری خوبی با آتش نشانان دارند؛ هماهنگی‌ها صورت گرفت و نفرات از هلال احمر و کوهنوردان خود را به ایستگاه شماره پنج تله کابین توچال خود را رساندند.

ملکی عنوان کرد: در ساعت ۲۲:۴۶ دقیقه با استفاده از تله کابین توچال از ایستگاه پنج با تله کابین توچال خود را به ایستگاه هفت رساندند و از آنجا به همراه یک دستگاه ماشین برف کوب که مختص تردد در مسیرهای برفی است؛ نفرات را به جلو برد و از آن جا به بعد افراد در دمای بیش از منفی ۱۵ درجه زیر صفر خودشان را به قسمت قله و جان پناه رساندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: در ساعت ۱۷ دقیقه بامداد و پس از دو ساعت افراد توانستند خود را به جان پناه برساندند و خوشبختانه دو خانم ۳۴ ساله را که در جان پناه بودند و آسیبی ندیده بودند را به ایستگاه هفت تله کابین توچال رساندند و از آنجا با هماهنگی تله کابین این افراد را به ایستگاه یک رساندند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هر دو نفر وضعیت خوبی داشتند و در ساعت ۲:۴۹ دقیقه این حادثه با سلامت این نفرات به پایان رسید.

ملکی گفت: در روزهای گذشته و باتوجه به قرار گیری در فصل سرما ورزش کوهنوردی از جذابیت بسیاری برای افراد زیادی برخوردار است اما عزیزان باید توجه کنند که به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل از تاریکی هوا از کوه بازگشته باشند چراکه در چند لحظه هوا می‌تواند دگرگون شود؛ کولاک‌های شدید، بارش شدید، همگی می‌تواند نفرات را از هم جدا کند و مسیر گم شود؛ توجه به این نکته ضروری است که افراد از وسایل مناسبی برای شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی توچال ارتفاعات کوهنوردان نجات آتش نشانی امداد و نجات کوهستان طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی تله کابین توچال جان پناه دو خانم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منجم گفت: با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی گفت: این خانواده از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌ یافتند و شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر بودند.

منجم افزود:وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور از مسیر‌های کوهستانی از تمامی گردشگران ، کوهنوردان و طبیعت گردان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند و یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا