Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: نمایش عروسکی «خواستگاری» کاری از «محمد حسن ابویی» هنرمند مهریزی به بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی کشور راه یافت.

او افزود: هیئت انتخاب دو بخش جوانه‌های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) و نمایش‌های عروسکی سنتی (یادواره زنده یاد استاد کاکا محمد شیرازی) بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی، پس از ارزیابی ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، ۲۱ اثر و از ۲۲ اثر رسیده به بخش نمایش‌های عروسکی سنتی، هفت نمایش را به منظور حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند که اثر هنرمند مهریزی موفق به حضور در بخش نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کارگردانی عروسک سازی و صداپیشگی این نمایش را «محمد حسین ابویی» بر عهده دارد، «ابوالفضل میروکیلی» مرشد خیمه و «عباس میرزینلی»، «فرزاد امینی» و «حسین ابویی»، نوازندگان کمانچه و تنبک این نمایش عروسکی هستند.

زارعیان خاطرنشان کرد: گروه نمایش تماشاخانه مهریز زیر نظر «محمد حسن ابویی» در زمینه تخصصی خیمه شب بازی و عروسک سازی در شهرستان مهریز فعالیت می‌کند و تاکنون موفق به کسب رتبه‌های متعدد کشوری شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایش خانگی تئاتر خیابانی جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس